پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY): فروش طلای بانک مرکزی ترکیه

پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY): فروش طلای بانک مرکزی ترکیه
آنچه در این مقاله میخوانید

در حال حاضر، قیمت این جفت ارز در زیر سایر مناطق مقاومت متمرکز بین سطوح 27.24 و 27.50 دیده می‌شود و این جفت ارز بالاتر از سطوح حمایتی که به ترتیب در 26.50 و 26.00 متمرکز هستند، معامله می‌شود.

ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY) قبل از بازگشت و عقب‌نشینی در میانگین حرکت عادی خود در دو هفته گذشته، افزایش یافت و بالاترین رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. سرمایه‌گذاران گزارش‌هایی مبنی بر این انتظارات را دریافت کردند که اوراق قرضه دلاری ترکیه به دلیل ناکامی در تشدید سیاست‌های پولی در ترکیه با نیروی مورد انتظار، منفی شدند. با وجود این که این اوراق بیشترین سود را در هفته گذشته در میان اوراق قرضه بازارهای نوظهور ثبت کردند، این چشم‌انداز بدبینانه مطرح می‌شود. پس از سفر رئیس جمهور ترکیه به امارات، او متعهد به خرید 8.5 میلیارد دلار صکوک شد.

بانک مرکزی ترکیه در دو جلسه اخیر بانکی نرخ بهره را 900 واحد افزایش داد که کمتر از برآورد قبلی است. بانک مرکزی ترکیه در مورد انجام اقداماتی با هدف تشدید سیاست پولی و خروج نقدینگی از بازارها و افزایش نرخ بهره خبر داده بود. در همین حال، گزارش شورای جهانی طلا (WGC) نشان داد که بانک مرکزی ترکیه فروش مقادیر چشمگیری طلا را ثبت کرده است که پس از محدود کردن واردات، حدود 132 تن طلا در بازار داخلی برآورد شده است. این گزارش افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای این فلز گرانبها از ابتدای سال جاری میلادی را به ثبت نرخ بالای تورم همراه با تشدید ترس‌ها قبل از برگزاری انتخابات ترکیه نسبت داد. در گزارش شورای جهانی طلا آمده است که انتظار می‌رود فروش طلا توسط بانک مرکزی ترکیه به منظور تامین نقدینگی بانک‌های تجاری افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY)

نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY)
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY)

از نظر تکنیکال، ارزش دلار در برابر لیر ترکیه افزایش یافت و نقطه اوج جدیدی را در سطح 27.24 ثبت کرد و در اوایل صبح امروز، عقب‌نشینی کرد. ارزش این جفت ارز به حدود سطح 27 بازگشت که بالاترین سطح ثبت شده توسط این جفت ارز است. این جفت ارز در حال حاضر در دامنه معاملاتی محدودی در یک روند صعودی کلی معامله می‌شود.

در حال حاضر، قیمت این جفت ارز در زیر سایر مناطق مقاومت متمرکز بین سطوح 27.24 و 27.50 دیده می‌شود و این جفت ارز بالاتر از سطوح حمایتی که به ترتیب در 26.50 و 26.00 متمرکز هستند، معامله می‌شود. قیمت بالاتر از میانگین‌های متحرک 50، 100 و 200 در تایم فریم روزانه و همچنین در تایم فریم‌های 4 ساعته و 60 دقیقه‌ای است که نشانه‌ای از روند کلی صعودی قوی است.

انتظار می‌رود که تاثیر تشدید تحریم‌های بانک مرکزی ترکیه بر قیمت لیر که تحلیلگران آن را حدود 29 لیر در هر دلار تخمین زده‌اند، به تعویق بیفتد.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ لیر ترکیه (USD/TRY): فروش طلای بانک مرکزی ترکیه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.