به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال کشورهای دیگر از سوی روسیه

به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال کشورهای دیگر از سوی روسیه
آنچه در این مقاله میخوانید

رسانه‌های محلی فعال در زمینه رمز ارزها گزارش دادند که دولت روسیه ارزهای دیجیتال صادر شده توسط سایر کشورها را به طور قانونی به رسمیت شناخته است. تغییرات قانونی مربوطه در کنار تصویب یک قانون اختصاصی برای تنظیم روبل دیجیتال خود روسیه ایجاد شده است.

اصلاحیه‌هایی که ارزهای دیجیتال خارجی را قانونی می‌کند، در روسیه لازم‌الاجرا می‌شود

پایگاه خبری رمزنگاری روسی Bits.media روز پنجشنبه به نقل از پورتال آنلاین رسمی دولت برای اطلاعات حقوقی به خوانندگان اطلاع داد که مقامات روسیه به ارزهای دیجیتال سایر کشورها جایگاه مشابهی با روبل دیجیتال اعطا کرده‌اند.

به‌عنوان مثال، شناسایی سایر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، مانند یوان دیجیتال چین، از طریق اصلاحات قانون فدرال روسیه “در مورد تنظیم ارز و کنترل ارز” که از اول آگوست لازم‌الاجرا شد، انجام شده است.

این به‌روزرسانی به تعریف ارز خارجی، متن «ارزی صادر شده به شکل دیجیتال توسط بانک مرکزی ملی یک کشور خارجی» را اضافه می‌کند. این نشریه بدون ذکر جزئیات خاطرنشان کرد که مطابق با قانون اصلاح شده، افراد غیر مقیم در انجام معاملات با این ارزهای دیجیتال محدودیتی نخواهند داشت.

قانون روبل دیجیتال روسیه نیز از روز سه شنبه اجرایی شد. این قانون که مبنای حقوقی را برای معرفی ارز دیجیتال بانک روسیه ایجاد می‌کند، در ماه جولای در هر دو مجلس به تصویب رسید و توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین امضا شد. انتظار می‌رود بانک‌های روسی شرکت‌کننده در آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) از اوایل این ماه، آزمایش تراکنش‌های خود را با کاربران واقعی آغاز کنند.

روسیه تحت فشار تحریم‌ها به دلیل تهاجم به اوکراین، راه‌هایی را برای دور زدن محدودیت‌های مالی بررسی می‌کند و به ارزهای دیجیتال، از جمله پرداخت‌ به وسیله رمز ارزها تحت رژیم‌های قانونی خاص، به عنوان گزینه‌ای برای تسویه حساب‌های بین‌المللی نگاه می‌کند.

ماه گذشته، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه، فاش کرد که مقامات پولی این کشور در حال حاضر در مورد ادغام احتمالی پلتفرم روبل دیجیتال با سیستم‌های پرداخت سایر کشورها برای تسهیل تراکنش‌های فرامرزی بحث می‌کنند.

با این حال، روبل دیجیتال هنوز از طرف بخش خصوصی روسیه به رسمیت شناخته نشده است. بر اساس نظرسنجی اخیر که بین بیش از 1,200 نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط انجام شده است، مشخص شده است که تقریباً دو سوم شرکت‌های روسی عقیده دارند که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هیچ مزیتی برای کسب و کار آنها ندارد.

آیا فکر می‌کنید روسیه و شرکت‌های آن از روبل دیجیتال یا سایر ارزهای دیجیتال در تسویه حساب با شرکای خود استفاده خواهند کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال کشورهای دیگر از سوی روسیه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.