شروع جنگ جهانی سوم، امکان ادغام بریکس (BRICS) با سازمان همکاری شانگهای

شروع جنگ جهانی سوم، امکان ادغام بریکس (BRICS) با سازمان همکاری شانگهای
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس یک اندیشکده مستقر در دهلی نو معتقد است که جنگ جهانی سوم مدتی است که آغاز شده است. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که گروه اقتصادی بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) با سازمان همکاری شانگهای (SCO) ادغام شود. او توضیح داد: “یک سازمان ادغام شده بسیار شفاف‌تر، و قوی‌تر بوده و تبدیل به قطب بسیار ارزشمندی خواهد شد.”

دیدگاه تحلیلگر هندی در مورد ادغام بریکس با سازمان همکاری شانگهای و بروز جنگ جهانی سوم

روبیندر ساچف (Robinder Sachdev)، رئیس موسسه Imagindia، یک اندیشکده و مرکز تحقیقاتی مستقر در دهلی نو، پیش‌بینی‌های خود را در مورد بروز جنگ جهانی سوم و ادغام احتمالی گروه اقتصادی بریکس (BRICS) با سازمان همکاری شانگهای (SCO) به اشتراک گذاشته است. کشورهای عضو گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند. اعضای سازمان همکاری شانگهای نیز از چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده‌اند.

این تحلیلگر هندی روز جمعه به تاس (Tass)، خبرگزاری دولتی روسیه، گفت: “هر دو گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در ابتدا توسط چین و روسیه تأسیس شدند. بسیاری از اهداف کلان هر دو سازمان یکسان هستند. لازم است هر دو سازمان در آینده نقشه راه بسیار متفاوتی داشته باشند. در غیر این صورت، بارها گفته‌ام که اکنون زمان آن رسیده است که ادغام سازمان همکاری شانگهای و بریکس در یک سازمان واحد را بررسی کنیم.” او افزود:

” یک سازمان ادغام شده بسیار شفاف‌تر، و قوی‌تر بوده و تبدیل به قطب بسیار ارزشمندی خواهد شد… باید در 5 سال آینده ببینیم چه خواهد شد.”

ساچف در مورد موقعیت کنونی گروه اقتصادی بریکس در سطح جهانی تاکید کرد: “بریکس باید فضای خود را ایجاد کند و راهی بیابد که به اندازه سایر سازمان‌های بین‌المللی مؤثر یا از آنها نیز مؤثرتر باشد.”

او تشریح کرد: “اگر کشورهای عضو بریکس به شدت روی دستور کار مشترک با هم کار کنند، بریکس می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. اگر گروه بریکس به سازمانی قوی تبدیل شود، می‌تواند نقش بسیار مهمی در ساخت نظام جهانی جدید قرن 21 ایفا کند.”

رئیس اندیشکده همچنین معتقد است که جنگ جهانی سوم مدتی است که آغاز شده است و اظهار داشت:

“به نظر من، ما در حال حاضر در میانه جنگ جهانی سوم یا جنگ جهانی اول قرن بیست و یکم قرار داریم.”

او در خاتمه گفت: “علاوه بر جنگ، چالش‌های اقلیمی و اقتصادی هم برای کشورهای شمال و هم برای کشورهای جنوبی وجود دارد. فعالیت نهادهای بین‌المللی قوی و بی‌طرف در حال حاضر برای شکل دادن به نظام جدید جهان بسیار مورد نیاز است. سازمان ملل فاقد رهبری قوی است. برخی دیگر غیرفعال هستند و برخی دیگر در این جنگ مغرضانه عمل کرده‌اند”.

آیا با ارزیابی ارائه شده توسط تحلیلگر هندی در مورد آینده گروه اقتصادی بریکس و ادعای آغاز جنگ جهانی سوم موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره شروع جنگ جهانی سوم، امکان ادغام بریکس (BRICS) با سازمان همکاری شانگهای بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.