رئیس هندی G20 «نقاط اقدام» را برای اجرای قوانین جهانی رمز ارزها پیشنهاد می‌کند

رئیس هندی G20 «نقاط اقدام» را برای اجرای قوانین جهانی رمز ارزها پیشنهاد می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

ریاست هندی گروه G20 پیشنهادهایی را برای یک نقشه راه برای معرفی یک چارچوب نظارتی جهانی برای دارایی‌های کریپتو ارائه کرده است. هند بر این باور است که برای اجرای استانداردهای بین المللی در این زمینه و به حداقل رساندن کافی خطرات مرتبط، به سیاست هماهنگ‌تری نیاز است.

رئیس هندی G20 نظرات خود را برای هیئت ثبات مالی و صندوق بین‌المللی پول ارائه می‌دهد

هند، رئیس کنونی مجمع گروه 20 که مجمع بزرگترین اقتصادهای جهان (G20) محسوب می‌شود، پیشنهادهایی در مورد رگوله کردن دارایی‌های رمزنگاری شده ارائه کرده است. دهلی نو با این پیشنهادها به دنبال کمک به اولویت‌بندی «زمینه‌های کاری ضروری برای دستیابی به یک سیاست جهانی جامع، منسجم و هماهنگ» برای این بخش است.

در یادداشت ریاست که در اول آگوست منتشر شد، نماینده هند گفت که با وجودی که «کار قابل‌توجهی» تاکنون توسط سازمان‌های بین دولتی برای تهیه استانداردهای نظارتی برای صنعت کریپتو انجام شده است، اما معتقد است که برای اجرای مداوم مقررات اتخاذ شده توسط حوزه‌های قضایی مختلف، به هماهنگی بیشتری نیاز است.

این سند بیانگر داده‌های هند برای یک سند ترکیبی است که انتظار می‌رود صندوق بین‌المللی پول (IMF) و هیئت ثبات مالی (FSB) در پایان ماه آگوست منتشر کنند. هیئت ثبات مالی نمای کلی از ریسک‌های مختلف مرتبط با رمز ارزها را نشان می‌دهد و «نقشه راه ایجاد چارچوبی جهانی برای دارایی‌های رمزنگاری شده» را در خود جای می‌دهد که G20 برای پذیرش در نظر خواهد گرفت.

در این یادداشت، توضیح داده شده است: “هدف از داشتن یک نقشه راه جهانی و مشترک کمک به کشورها برای ایجاد یک استاندارد حداقلی مورد توافق برای دارایی‌های رمزنگاری شده با هدف حفاظت از اقتصاد کلان، ثبات مالی و یکپارچگی مالی کشورها خواهد بود.” او افزود که کشورها ممکن است در تلاش‌های نظارتی خود سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

هند پیشنهاد می‌کند که چندین “نقطه اقدام” در نقشه راه پیشنهادی توسط صندوق بین‌المللی پول و هیئت ثبات مالی در مقاله آنها گنجانده شود. اینها شامل برقراری ارتباط با همه حوزه‌های قضایی برای ایجاد ظرفیت برای اجرا، نظارت و اجرای استانداردها است، که ابتدا از آن‌هایی آغاز می‌شود که پذیرش رمز ارزهای بالاتری داشته‌اند و صرافی‌های فعال بین‌المللی رمز ارزها و صادرکنندگان بزرگ استیبل کوین در آن مستقر هستند.

نماینده هند تأکید می‌کند: “به ‌علاوه، اجماع در مورد تعمیم چارچوب‌های نظارتی و سیاست‌های تأییدشده در مورد دارایی‌های رمزنگاری شده به کشورهای غیرعضو G20 ایجاد خواهد شد”. او همچنین خواستار نظارت مستمر بر خطرات ثبات مالی ناشی از دارایی‌های رمزنگاری شده توسط هیئت ثبات مالی و نظارت بر آسیب‌پذیری‌های مالی کلان توسط صندوق بین‌المللی پول و همچنین اشتراک‌گذاری اطلاعات فرامرزی و حمایت از مصرف‌کننده شد.

این یادداشت بر ترویج اجرای مؤثرتر استانداردهای مبارزه با پولشویی (AML) و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) در سراسر حوزه های قضایی، با پیروی از رویکرد مبتنی بر ریسک تاکید دارد. هند متقاعد شده است که این اقدامات باید پوشش بیشتری داشته باشد و گروه ویژه اقدام مالی (FATF) باید اجرای آنها را مستقیماً به G20 گزارش دهد.

هند همچنین پیشنهاد می‌کند که چارچوبی برای ارائه کمک‌های فنی و راهنمایی به رگولاتورها و مؤسسات در چارچوب وظایف هر نهاد تنظیم استاندارد و نظارت بر اجرای استانداردهای توصیه شده در هر حوزه قضایی ایجاد شود.

آیا فکر می‌کنید پیشنهادات هند توسط سایر اعضای گروه 20 و سازمان‌های بین دولتی مربوطه پذیرفته می‌شود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس هندی G20 «نقاط اقدام» را برای اجرای قوانین جهانی رمز ارزها پیشنهاد می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.