یورش پلیس کنیا به دفاتر Worldcoin تنها چند روز پس از تعلیق این پروژه کریپتو توسط دولت

یورش پلیس کنیا به دفاتر Worldcoin تنها چند روز پس از تعلیق این پروژه کریپتو توسط دولت
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش شده است که تیمی از افسران پلیس کنیا به اماکن مورد استفاده توسط Worldcoin یورش برده و دستگاه‌هایی را که اطلاعات کاربران را ذخیره می‌کردند، توقیف کرده‌اند. این یورش تنها چند روز پس از اعلام دولت کنیا مبنی بر تعلیق فعالیت‌های Worldcoin در این کشور انجام شد.

افسران پلیس با حکم تفتیش

پلیس کنیا اخیراً به ساختمانی یورش برد که ساکنان آن در پروژه Worldcoin فعالیت داشتند و طبق گزارش‌ها دستگاه‌هایی را که برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌شد، ضبط کردند. بر اساس یک گزارش محلی، مأموران اجرای قانون نه تنها دارای حکم تفتیش بودند، بلکه از حمایت مقامات به اصطلاح چند سازمانی برخوردار بودند.

حمله به دفاتر Worldcoin کنیا تنها یک هفته پس از آن صورت گرفت که دولت این پروژه رمز ارزها را به این دلیل که تهدیدی برای امنیت عمومی محسوب می‌شود، به حالت تعلیق درآورد. پیش از آن، آژانس رگولاتور داده‌های کنیا زنگ خطر را در مورد فعالیت‌های Worldcoin در این کشور واقع در شرق آفریقا به صدا درآورده بود.

با این حال، به دنبال این اقدام دولت کنیا، الکس بلانیا (Alex Blania) از Tools for Humanity  در توییتی گفت که سازمانش از توقف فعالیت‌های Worldcoin برای رسیدگی به نگرانی‌های رگولاتورها استفاده خواهد کرد. با این حال، همان طور که در گزارشی که توسط Kahawa Tungu منتشر شد، آمده است، ایمکیولیت کاسایت (Immaculate Kassait)، عضو کمیسیون داده، مطمئن است که Worldcoin به اندازه کافی اهداف خود را در طول فرآیند ثبت خود توضیح نداده است؛ در نتیجه، این حمله انجام شد.

اطلاعات کاربر “نقض نمی‌شود”

در همین حال، الیود اووالو (Eliud Owalo)، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کنیا که در گذشته از فعالیت‌های Worldcoin دفاع کرده است، در مصاحبه‌ای با Citizen TV کنیا پیشنهاد کرد که Tools for Humanity احتمالاً به الزامات مجوز ثبت خود پایبند نبوده است. وقتی از اووالو در مورد سرنوشت داده‌های جمع‌آوری‌شده از بیش از 350,000 کنیایی که عنبیه‌های آنها توسط Worldcoin’s Orb اسکن شده بود، پرسیده شد، او گفت دفتر عضو کمیسیون داده‌ها “اطمینان داده است که این داده‌ها نقض نمی‌شوند.”

در واکنش به خبر این حمله، اریک وورهیس (Erik Voorhees)، بنیانگذار پلتفرم مبادلات رمزنگاری Shapeshift، ابراز تاسف کرد که چگونه توقیف دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده Worldcoin منجر به انتقال داده‌های شخصی کاربران به سیاستمداران شده است.

وورهیس در توئیتی گفت: “درست مانند آن، تمام داده‌های خصوصی (که هرگز نمی‌توان آنها را باطل کرد) در دست سیاستمداران است. و همچنین رژیم بعدی که به قدرت برسد. البته، حمله به گوی‌های اسکن ضروری نیست. دولت‌های هر کشوری فقط می‌توانند همه آن را با یک نامه قوی مطالبه کنند.”

نظر شما در مورد اقدامات پلیس کنیا و ممنوعیت پروژه Worldcoin در کنیا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره یورش پلیس کنیا به دفاتر Worldcoin تنها چند روز پس از تعلیق این پروژه کریپتو توسط دولت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.