تداوم هدف قرار گرفتن پلتفرم‌های رمز ارزها از سوی هکرهای کره شمالی

تداوم هدف قرار گرفتن پلتفرم‌های رمز ارزها از سوی هکرهای کره شمالی
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته ناظران مستقل تحریم‌ها، هکرهایی که برای کره شمالی کار می‌کنند، در سال جاری به حملات خود به شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها ادامه داده‌اند. یافته‌های آنها که نشان می‌دهد پیونگ یانگ به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی خود ادامه می‌دهد، در گزارش سازمان ملل که قرار است در هفته‌های آینده منتشر شود، گنجانده خواهد شد.

کارشناسان تحریم می‌گویند کره شمالی همچنان در تلاش برای سرقت رمز ارزها است

بر اساس گزارش جدیدی که برای کمیته شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده است، کره شمالی در سال 2023 به تولید مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای و توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه داد. این سند که هنوز به طور رسمی منتشر نشده است، توسط خبرنگاران رویترز (Reuters) دیده شده است.

نویسندگان آن، ناظران مستقل تحریم‌هایی که سالی دو بار به سازمان ملل گزارش می‌دهند، نیز ثابت کرده‌اند که جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) همچنان به دور زدن تحریم‌هایی که برای قطع بودجه برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود وضع شده بود، ادامه می‌دهد.

کره شمالی قبلا به انجام حملات سایبری برای تامین منابع مالی این برنامه‌ها متهم شده بود و از نظر کل پولی که هکرهای وابسته به رژیم پیونگ یانگ موفق به سرقت آن شدند – حدود 1.7 میلیارد دلار – سال 2022 سال رکوردشکنی بود. این ناظران در آخرین گزارش خود خاطرنشان کردند:

“گزارش شده است که هکرهای کره شمالی به هدف قرار دادن رمز ارزهای سایبری و سایر مبادلات مالی در سطح جهانی ادامه می‌دهند.”

این کارشناسان افزودند: “هکرها که گمان می‌رود برای آژانس اصلی اطلاعات خارجی کره شمالی، اداره کل شناسایی (RGB) کار می‌کنند، “به استفاده از تکنیک‌های سایبری پیچیده‌تر برای سرقت وجوه و اطلاعات ادامه داده‌اند”.

در خلاصه این گزارش آمده است: “به طور خاص، شرکت‌های فعال در بخش‌های رمز ارزها، دفاعی، انرژی و سلامت هدف قرار گرفته‌اند.” ناظران تحریم‌ها به این نتیجه رسیدند که “کره شمالی همچنان به سیستم مالی بین‌المللی دسترسی داشته و همچنین در عملیات مالی غیرقانونی شرکت دارد.”

کشور کمونیستی کره شمالی از سال 2006 به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی خود تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد. در حالی که در گذشته، این تحریم‌ها به اتفاق آرا تقویت شده بودند، رویترز خاطرنشان کرد که شورای امنیت اکنون با فشار چین و روسیه برای کاهش اقدامات به منظور تحریک کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به بن بست رسیده است.

آیا فکر می‌کنید هکرهای کره شمالی به حمله به پلتفرم‌های رمز ارزها ادامه خواهند داد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تداوم هدف قرار گرفتن پلتفرم‌های رمز ارزها از سوی هکرهای کره شمالی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.