خرید قراردادهای اختیار فروش نزولی روی شاخص‌های S&P و نزدک 100 توسط بری، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی

خرید قراردادهای اختیار فروش نزولی در برابر شاخص‌های S&P و نزدک 100 توسط بری، سرمایه‌گذاری مشهور آمریکایی
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters)، بر اساس اسناد منتشر شده در روز دوشنبه، مایکل بری (Michael Burry)، مدیر مالی که به خاطر کتاب و فیلم رکود بزرگ (The Big Short) به شهرت رسید، در پایان سه ماهه دوم، قراردادهای اختیار فروش نزولی روی شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq 100 را خریداری کرد.

Scion Asset Management، شرکتی که مایکل بری بنیانگذار آن بود، در طول سه ماهه جاری، قراردادهای اختیار فروش با ارزش 739 میلیون دلار را روی Investo QQQ Trust ETF (QQQ.O) و قراردادهای اختیار فروش جداگانه با ارزش 886 میلیون دلار را روی SPDR S&P 500 ETF (SPY.P) خریداری کرد.

قراردادهای اختیار فروش حق فروش سهام را با قیمت ثابت در آینده منتقل می‌کنند و معمولاً برای بیان دیدگاه نزولی خریداری می‌شوند.

با توجه به اینکه اسناد و پرونده‌های نظارتی نیازی به افشای قیمت‌های اِعمال قراردادهای اختیار، قیمت خرید و تاریخ انقضا ندارند، مشخص نیست که چه هزینه‌ای برای خرید قرارداد فروش- مبلغی که می‌تواند بخش کوچکی از ارزش واقعی آنها باشد – یا ارزش فعلی قراردادها پرداخت شده است.

از آنجا که اسناد فقط پوزیشن‌های خرید را نشان می‌دهند، همچنین مشخص نیست که آیا این قراردادهای اختیار فروش به طور مستقل یا به عنوان بخشی از یک معامله بزرگ‌تر شامل قراردادهای دیگری که ممکن است فروخته شده باشند، در نظر گرفته می‌شوند.

بری با گمانه‌زنی‌های خود در مورد بازار مسکن ایالات متحده قبل از بحران مالی سال 2008 به شهرت رسید. کتاب غیرداستانی مایکل لوئیس (Michael Lewis) به عنوان رکود بزرگ (The Big Short) در سال 2010 منتشر شد و نسخه سینمایی آن در سال 2015 ساخته شد.

ارزش شاخص S&P 500 (.SPX) از ابتدای سال تا به امروز تقریباً 17 درصد افزایش یافته است در حالی که ارزش شاخص Nasdaq 100 (.IXIC) تقریباً 39 درصد در مدت مشابه رشد داشته است. دستاوردهای بزرگ در تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بزرگ مانند Nvidia (NVDA.O) و Meta Platforms (META.O) باعث تقویت بیشتر این روند صعودی در سال جاری شده است.

این اسناد همچنین نشان داد که صندوق، سهام خود را در شرکت تجارت الکترونیک چینی JD.com  (9618.HK) و Alibaba Group Holdings  (9988.HK) و همچنین بانک‌های منطقه‌ای شامل PacWest  (PACW.O) و Western Alliance Bancorp (WAL.N) را نقد کرده است.

این شرکت خاطرنشان کرد که 150,000 سهام خود در First Republic Bank (FRCB.PK) را نیز فروخته است، اما اشاره نکرد که آیا این اتفاق قبل از فروپاشی شرکت در 1 می رخ داده است یا خیر.

در میان پوزیشن‌های خرید خود، این صندوق بیش از دو برابر سهام خود را در بازار کالاهای لوکس آنلاینRealReal Inc  (REAL.O) افزایش داد که ارزش آن حدود 100 درصد از ابتدای سال تا به امروز افزایش یافته است، و سهام جدیدی در iHeartMedia  (IHRT.O)، HanesBrands (HBI.N)، و Warner Bros. Discovery (WBD.O)، اضافه کرد.

ارزش سهام iHeartMedia و HanesBrands هر کدام حداقل 16 درصد از ابتدای سال جاری تاکنون کاهش یافته است، در حالی که ارزش سهام Warner Brothers Discovery نزدیک به 43 درصد افزایش یافته است.

این شرکت همچنین 10,000 سهم از iShares MSCI Japan ETF را اضافه کرد که ارزش آن نسبت به سال گذشته 13.5 درصد افزایش داشته است.

Scion Asset Management به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است. پوزیشن‌های آن دراسناد و پرونده‌های سه ماهه معروف به 13-fs گزارش شده است که دارایی‌های آن را در پایان سه ماهه اخیر نشان می‌دهد و ممکن است منعکس کننده پوزیشن‌های فعلی آن نباشد. با نگاه به گذشته، درمی‌یابیم که این پرونده‌ها یکی از معدود راه‌هایی است که سرمایه گذاران می‌توانند پوزیشن‌های سرمایه گذاران نهادی مانند صندوق‌های تامینی را ببینند.

بری، که مرتباً سبد سهام خود را تغییر می‌دهد، در آگوست سال گذشته با کنار گذاشتن تمام پوزیشن‌های خرید خود و خرید شرکت سهامی Geo Group Inc  (GEO.N) توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او دیگر سهام این شرکت را در اختیار ندارد.

دیدگاه خود را درباره خرید قراردادهای اختیار فروش نزولی روی شاخص‌های S&P و نزدک 100 توسط بری، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.