کاهش بهای طلا به پایین‌ترین سطح با گمانه‌زنی معامله‌گران در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا

کاهش بهای طلا به پایین‌ترین سطح با گمانه‌زنی معامله‌گران در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

از آن جا که بازدهی خزانه داری ایالات متحده به دلیل این احتمال که فدرال رزرو هنوز چرخه انقباض پولی سریع خود را به پایان نرسانده است، تقویت شد، قیمت طلا در روز چهارشنبه، یک روز پس از شکستن سطح حمایتی کلیدی 1,900 دلار برای اولین بار در یکی دو ماه گذشته کاهش یافت.

هر اونس طلا تا ساعت 03:17 به وقت گرینویچ جایگاه خود را در 1,903.70 دلار حفظ کرد، در حالی که قیمت طلای آمریکا در 1,935.40 دلار ثابت ماند.

قیمت طلا روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح 1,895.50 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین سطح آن از اواخر ماه ژوئن تاکنون محسوب می‌شود، چون بازده 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسیده است که آن را جذاب‌تر از شمش‌های بدون بهره کرده است.

ییپ جون رونگ (Yeap Jun Rong)، استراتژیست بازار در IG می‌گوید:

“با افزایش بی‌امان بازدهی واقعی اخیر، و تقویت ارزش دلار آمریکا که به نظر می‌رسد جذابیت طلا را کاهش داده و باعث گریز سرمایه‌گذاران شده است، قیمت طلا همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.”

با مشخص شدن تمایل سرمایه‌گذاران به عدم سرمایه‌گذاری روی شمش طلا، سهام SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان، به پایین‌ترین حد خود از ژانویه 2020 رسیده است.

از اواخر ماه جولای هیچ ورودی گزارش نشده است. داده‌های اقتصادی منتشر شده از ایالات متحده تاکنون فضا را برای بالا نگه داشتن نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری فراهم کرده است.

جون رونگ افزود:

“ما دیروز داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده را دریافت کردیم که به خاطر نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی عقب‌نشینی کرده است و به طور بالقوه جریان‌ دارایی‌های امن را متوقف می‌کند.”

خرده فروشی ایالات متحده در ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش یافت که با وجود افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم، مقاومت و انعطاف‌پذیری اقتصاد را نشان می‌دهد.

بعدها در طول روز، سرمایه‌گذاران صورتجلسه نشست مربوط به سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ماه جولای را به دقت بررسی می‌کنند تا استراتژی نرخ آینده آن را ارزیابی کنند.

نیل کشکاری (Neel Kashkari)، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده در مبارزه با تورم پیشرفت‌هایی داشته است، ممکن است لازم باشد تا نرخ‌های بهره باز هم به میزان بیشتری افزایش یابد.

در مورد سایر فلزات، قیمت لحظه‌ای نقره با 0.4 درصد افزایش، به 22.59 دلار در هر اونس رسید و بهای پلاتین در 888.75 دلار ثابت ماند. قیمت پالادیوم نیز با 0.3 درصد افزایش، به 1,238.67 دلار رسید.

به نظر شما، آیا تغییری در روند نزولی فعلی قیمت طلا به وجود خواهد آمد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کاهش بهای طلا به پایین‌ترین سطح با گمانه‌زنی معامله‌گران در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.