تعلیق 50 شرکت در امارات به دلیل عدم ثبت نام در سیستم مبارزه با پولشویی

تعلیق 50 شرکت در امارات به دلیل عدم ثبت نام در سیستم مبارزه با پولشویی
آنچه در این مقاله میخوانید

واحد اطلاعات مالی گزارش تراکنش‌های مشکوک را از طریق سیستم goAML دریافت می‌کند.

وزارت اقتصاد امارات روز دوشنبه اعلام کرد 50 موسسه را به دلیل عدم ثبت نام در سیستم مبارزه با پولشویی (goAML) واحد اطلاعات مالی به مدت سه ماه تعلیق کرده است. فعالیت این شرکت ها در سه ماهه سوم سال 2023 متوقف شد.

واحد اطلاعات مالی گزارش تراکنش‌های مشکوک را از طریق سیستم goAML دریافت می‌کند. این واحد تراکنش‌ها و فعالیت‌ها را برای بررسی فعالیت‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم تجزیه و تحلیل می‌کند. هدف، جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه مالی است که ممکن است بر تلاش‌های امارات متحده عربی برای پیروی از الزامات گروه ویژه اقدام مالی بین‌المللی (FATF) تأثیر بگذارد.

این وزارتخانه اعلام کرد که نظارت شامل “بخش مشاغل و کسب و کارهای غیر مالی تعیین شده” در سرزمین اصلی و مناطق آزاد است. آنها دلالان و نمایندگان املاک، فروشندگان فلزات و سنگ‌های گرانبها، حسابرسان، و ارائه دهندگان خدمات شرکتی هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این شرکت‌ها تا زمانی که در سیستم goAML ثبت نام نکنند، معلق خواهند ماند. اگر آنها در مدت سه ماه وضعیت خود را اصلاح نکنند، مجازات‌های شدیدتری در مورد آنها اعمال می‌شود.

نظر شما در مورد اقدام امارات متحده عربی در مورد تعلیق برخی از شرکت‌های مستقر در این کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تعلیق 50 شرکت در امارات به دلیل عدم ثبت نام در سیستم مبارزه با پولشویی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.