نوسانات یوان چین و روبل روسیه دلارزدایی را سخت‌تر می‌کند

نوسانات یوان چین و روبل روسیه دلارزدایی را سخت‌تر می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

یک تحلیلگر بازار می‌گوید کاهش و نوسان اخیر ارزش یوان چین، روبل روسیه و تا حدی پزو آرژانتین، “تنها چالش‌های بیشتری را به ایده دلارزدایی می‌افزاید.” او تاکید کرد که کشورها “نمی‌توانند بر روی مسیر روشنی برای دلارزدایی به غیر از افزایش تجارت با ارزهای خود به توافق برسند.”

یوان چین و روبل روسیه به عنوان جایگزین دلار آمریکا، با چالش‌هایی روبرو هستند

زین واودا (Zain Vawda)، تحلیلگر بازار در Dailyfx، چالش‌های پیش روی یوان چین و روبل روسیه را به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا بیان کرده است. این تحلیلگر توضیح داد:

“کاهش اخیر ارزش و نوسانات یوان چین، روبل روسیه و تا حدی پزو آرژانتین، تنها چالش‌های بیشتری را به ایده دلارزدایی اضافه خواهد کرد.”

او با بیان این که مشکل اصلی اعتماد است، خاطرنشان کرد: “از زمان دور شدن از استاندارد طلا، دلار به عنوان باثبات‌ترین، قابل اعتمادترین و نقدشونده‌ترین ارز در سطح جهان در نظر گرفته می‌شود.”

این تحلیلگر اظهار داشت: “با توجه به این که این کشورها قادر به ایجاد ثبات برای ارزهای محلی خود نیستند، احتمالاً سؤالات سختی در مورد این که چگونه می‌توانند برای مبارزه با سلطه دلار بر روی یک ارز واحد توافق کنند، پرسیده می‌شود.”

یکی از ارزهای رایج که اخیراً به شدت مورد بحث قرار گرفته است، ارز پیشنهادی گروه بریکس (BRICS) است. نشست آتی گروه اقتصادی بریکس، شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، قرار است از 22 تا 24 آگوست در آفریقای جنوبی برگزار شود و بسیاری انتظار دارند موضوع ارز مشترک مورد بحث قرار گیرد.

با این حال، واودا موانع متعددی را در روند دلارزدایی یافته و می‌گوید:

“با این حال، بزرگترین چالش یک چالش داخلی است، چون کشورهای ذکر شده نمی‌توانند بر روی مسیر روشنی برای دلارزدایی به غیر از افزایش تجارت با ارزهای خود به توافق برسند.”

این تحلیلگر در خاتمه گفت: “این مسئله اخیراً با تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی کشورها افزایش یافته است و با این حال بیشتر آنها هنوز دلارهای ایالات متحده بیشتری نسبت به سایر ارزها در اختیار دارند.”

آیا با اظهارات زین واودا، تحلیلگر، در مورد دلار آمریکا و رقبای بالقوه آن موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نوسانات یوان چین و روبل روسیه دلارزدایی را سخت‌تر می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.