تداوم مشکلات بایننس کوین (BNB) با افزایش ترس از انحلال

تداوم مشکلات بایننس کوین (BNB) با افزایش ترس از انحلال
آنچه در این مقاله میخوانید

فشار بر بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان همچنان در حال افزایش است، که می‌توان آن را در عملکرد دارایی اصلی آن، بایننس کوین (BNB)، مشاهده کرد. تداوم روند نزولی BNB گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر این که انحلال بزرگ‌تری ممکن است در شُرف وقوع باشد را مطرح کرده است.

رسانه‌های اجتماعی فعال در حوزه رمز ارزها به کاهش مداوم قیمت‌های BNB واکنش نشان داده و این نظریه را مطرح کرده‌اند که ممکن است صرافی بایننس (Binance) شروع به نقد کردن دارایی‌های بیت‌کوین خود برای حفظ آن نماید.

تنزل دوباره BNB بایننس

این روزها، به ندرت خبرهای خوبی از بایننس به گوش می‌رسد. در 21 آگوست، صرافی با استناد به مسائل مربوط به نقل و انتقالات حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو (SEPA) اعلام کرد که برداشت ارز فیات را در اروپا محدود می‌کند.

در نتیجه، ارزش توکن BNB آن به میزان بیشتری کاهش یافته است.

ارزش BNB که همچنان چهارمین دارایی بزرگ رمز ارزها از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود، 3 درصد دیگر در طول روز کاهش یافته است. این کاهش باعث شده تا ارزش این دارایی برای اولین بار از ژوئن 2022، به زیر 210 دلار برسد. علاوه بر این، از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه ژوئن از بایننس و مدیرعامل آن شکایت کرد، BNB 32 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نمودار BNB

تحلیلگران صنعت کریپتو از تکرار فروپاشی توکن  FTTصرافی FTX در ماه نوامبر بیم دارند که باعث وقوع مجموعه‌ای از فجایع در سراسر این صنعت شد.

@sunnydecree، تحلیلگر کریپتو، به 71,000 دنبال کننده خود در پلتفرم X گفت که ارزش بازار 32 میلیارد دلاری BNB معادل تقریباً 1.2 میلیون بیت کوین است:

“اگر ارزش BNB کاهش یابد، بایننس ممکن است بیت کوین را نقد کند تا از قیمت BNB پشتیبانی نماید. این استراتژی تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، پایدار است. اگر این استراتژی شکست بخورد، می‌توانیم وضعیتی را ببینیم که یادآور فروپاشی صرافی FTX، اما در مقیاسی گسترده‌تر است.”

مایک آلفرد (Mike Alfred)، سرمایه‌گذار، این نگرانی‌ها را تکرار کرد و گفت: “تا زمانی که BNB دوام آورد، بایننس نیز دوام می‌آورد. و BNB بیمار به نظر می‌رسد. BUSD پیش از این کارایی خود را از دست داده است. اگر ارزش BNB به زیر 200 دلار تنزل کند، ممکن است این صرافی به سرعت سقوط کند.”

آدام کوکران (Adam Cochran)، بنیانگذار CEHV، که اخیراً ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) زیادی را در مورد این صرافی دامن زده و منتشر کرده است، گفت:

“تا اینجا، به نظر می‌رسد که بایننس در تلاش است تا این رمز ارز را در بخش‌های بسیار کوچک نقد کند تا از انحلال بزرگ جلوگیری کند، اما مردم اصرار دارند تا BNB را بیشتر آزمایش کند.”

ترس از دچار شدن به سرنوشت FTX هنوز وجود دارد

در حال حاضر، به نظر می‌رسد ترس، عدم اطمینان و شک زیادی وجود دارد، اما خاطره تلخ مربوط به صرافی FTX هنوز از یادها نرفته است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، BNB در زمان مشابه در سه سال گذشته تنها با 22 دلار معامله می‌شد.

علاوه بر این، ارزش این دارایی حدود 70 درصد نسبت به بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. در مقایسه، ارزش بیشتر توکن‌های DeFi بیش از 90 درصد نسبت به بالاترین قیمت خود کاهش داشته است.

با این حال، موضوع همچنان این است که BNB به شدت با صرافی بایننس و اکثر محصولات DeFi آن در هم تنیده است؛ بنابراین، توجه به آن ممکن است ایده بدی نباشد.

علاوه بر این، بایننس هنوز هم دشمن شماره یک رگولاتورهای جهانی است، و پرونده‌های قضایی آن همچنان در حال افزایش است.

دیدگاه خود را درباره تداوم مشکلات بایننس کوین (BNB) با افزایش ترس از انحلال بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.