رئیس جمهور برزیل:بریکس به دنبال مقابله با ایالات متحده، G7 یا G20 نیست بلکه به دنبال ارز بریکس است

رئیس جمهور برزیل: بریکس به دنبال مقابله با ایالات متحده، G7 یا G20 نیست بلکه به دنبال ارز بریکس است
آنچه در این مقاله میخوانید

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا (Luiz Inacio Lula da Silva)، رئیس جمهور برزیل، با تاکید بر این که کشورهای عضو بریکس (BRICS) “فقط می‌خواهند خود را سازماندهی کنند”، اعلام کرد که گروه اقتصادی بریکس نمی‌خواهد “نقطه‌ مقابل G7، G20 یا ایالات متحده باشد”. رئیس جمهور برزیل همچنین بر ایجاد یک ارز برای مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین اعضای بریکس تاکید کرد.

لولا: بریکس به دنبال به چالش کشیدن ایالات متحده، G7، G20 نیست

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، روز سه شنبه در ژوهانسبورگ دیدگاه‌های خود را در مورد موضوعات مختلف مربوط به گروه اقتصادی بریکس به اشتراک گذاشت. رئیس جمهور برزیل روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس سالانه بریکس که از روزهای 22 تا 24 آگوست برگزار می‌شود، وارد آفریقای جنوبی شد. همه رهبران کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در این اجلاس حضور دارند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شخصاً در آن شرکت نمی‌کند.

لولا با اظهار نظر در مورد گروه اقتصادی بریکس که آن چنان که برخی پیشنهاد کرده‌اند، رقیب گروه هفت (G7)، G20 و ایالات متحده است، تاکید کرد:

“ما نمی‌خواهیم نقطه مقابل G7، G20 یا ایالات متحده باشیم… ما فقط می‌خواهیم خودمان را سازماندهی کنیم.”

لولا همچنین حمایت خود را از گسترش گروه بریکس – یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث در اجلاس بریکس – ابراز کرد. او با تاکید بر حمایت خود از پیوستن آرژانتین به این گروه تاکید کرد: “ما می‌خواهیم بریکس مجمعی چندجانبه باشد، نه یک باشگاه انحصاری.”

آفریقای جنوبی، میزبان اجلاس بریکس در سال جاری، ادعا کرد که 23 کشور به طور رسمی برای پیوستن به این گروه درخواست داده‌اند: الجزایر، آرژانتین، بنگلادش، بحرین، بلاروس، بولیوی، ونزوئلا، ویتنام، کوبا، هندوراس، مصر، اندونزی، ایران، قزاقستان، کویت، مراکش، نیجریه، دولت خودگردان فلسطین، عربستان سعودی، سنگال، تایلند، امارات متحده عربی و اتیوپی. با این حال، حداقل یک کشور در لیست درخواست عضویت را رد کرده است. مقامات آفریقای جنوبی نیز پیشتر اعلام کرده بودند که بیش از 40 نفر از سران کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت دارند.

رئیس‌جمهور برزیل مدت‌ها است که منتقد سلطه دلار آمریکا در تجارت بین‌المللی بوده و از کشورها خواسته است که دلار را به نفع ارزهای ملی کنار بگذارند. او معتقد است که کشورها باید به جای اتکا به دلار، ارز مربوطه خود را انتخاب کنند.

لولا همچنین از ایده ایجاد یک واحد پولی بریکس حمایت می‌کند که بسیاری انتظار دارند سلطه دلار آمریکا را تضعیف کند. او در افتتاحیه اجلاس سران بریکس گفت:

“ایجاد ارز برای معاملات تجاری و سرمایه گذاری بین اعضای بریکس گزینه‌های ما برای پرداخت را افزایش داده و آسیب‌پذیری‌های ما را کاهش می‌دهد.”

نظر شما در مورد اظهارات لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در مورد بلوک اقتصادی بریکس و واحد پول مشترک آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس جمهور برزیل:بریکس به دنبال مقابله با ایالات متحده، G7 یا G20 نیست بلکه به دنبال ارز بریکس است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.