آسیا، مقرون‌ به‌صرفه‌ترین قاره برای استخراج بیت کوین با برق خانگی

آسیا-مقرون-به-صرفه-ترین-قاره-برای-استخراج-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با وجود تغییرات قابل توجه در نرخ برق و مقررات، منطقه آسیا در کل دارای کمترین هزینه متوسط استخراج بیت کوین برای ماینرهای انفرادی است. در عین حال، افزایش قیمت انرژی به دلیل شیوع بیماری کووید-19، موج گرما و جنگ در اوکراین باعث شده که استخراج بیت کوین در سراسر اروپا تا حد زیادی مقرون به‌صرفه نباشد.

استخراج 1 بیت کوین در لبنان 266 دلار و در ایتالیا بیش از 208,000 دلار هزینه دارد!

محققین تخمین زده‌اند که یک ماینر انفرادی برای استخراج یک بیت کوین به طور متوسط به 266,000 کیلووات ساعت (kWh) برق نیاز دارد و این فرآیند تقریباً هفت سال طول می‌کشد تا تکمیل شود؛ در این حالت، به مصرف برق ماهانه حدود 143 کیلووات ساعت نیاز است.

در حالی که این محققان اذعان دارند روزهایی که ممکن بود بیت کوین (BTC) را با حداقل قدرت و بر روی یک رایانه رومیزی استخراج کرد، گذشته است، آنها هزینه‌های برق خانگی در سراسر جهان را تجزیه و تحلیل کرده‌اند تا چشم‌اندازهایی را برای استخراج‌کنندگان انفرادی که در یک شبکه غیرمتمرکز کار می‌کنند، ارائه دهند.

طبق مطالعه‌ای که توسط پورتال جمع‌آوری دارایی‌های رمزنگاری شده Coingecko انجام شد، میانگین هزینه برق خانگی مورد نیاز برای استخراج 1 بیت‌کوین 46,291.24 دلار است که 35 درصد بیشتر از میانگین قیمت روزانه بیت کوین (BTC) در جولای 2023 (برابر با 30,090.08 دلار) بود.

با این حال، تفاوت‌های منطقه‌ای در هزینه‌های برق خانگی در سراسر جهان قابل توجه است. این محققان خاطرنشان می‌کنند که آسیا با میانگین هزینه 20,635.62 دلار به ازای هر بیت‌کوین، “تنها سرزمینی است که متوسط هزینه‌های برق خانگی در آن ماینینگ را برای یک ماینر انفرادی سودآور می‌سازد”.

آنها همچنین بر تفاوت قابل توجه بین کشورهای این قاره تأکید می‌کنند؛ در آسیا، لبنان با 266.20 دلار کمترین هزینه برق و ژاپن با 64,111.02 دلار بالاترین هزینه برق را دارد. با این وجود، نیمی از 10 کشور برتری که استخراج بیت کوین در آنها سودآورتر است، آسیایی هستند.

هزینه-های-برق-خانگی-برای-استخراج-1-بیت-کوین
هزینه‌های برق خانگی برای استخراج 1 بیت کوین برای ماینرهای انفرادی در سراسر جهان

اروپا دارای بالاترین میانگین هزینه برق خانگی برای استخراج بیت کوین

در حال حاضر، تنها 65 کشور بر اساس هزینه برق خانگی، برای استخراج انفرادی سودآوری دارند. تنها پنج کشور از آنها در اروپا هستند، که بالاترین میانگین هزینه برق خانگی، برابر با  85,767.84 دلار را دارند. 9 کشور از 10 کشور زیان‌ده برای استخراج کنندگان انفرادی در آن منطقه هستند و هزینه برق برای استخراج 1 بیت کوین در ایتالیا به 208,560.33 دلار می‌رسد.

عوامل مختلفی در افزایش نرخ برق خانوارها در قاره کهن نقش داشته است، که از آن جمله می‌توان به افزایش قیمت عمده‌فروشی برق در بحبوحه همه‌گیری بیماری کووید-19، تقاضای رو به رشد، موج گرما، و حمله روسیه به اوکراین که بر تحویل گاز طبیعی برای تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأثیر گذاشت، اشاره کرد.

محققان همچنین تاکید می‌کنند که مقدار ساعتی برق مصرفی در استخراج 1 بیت کوین، 4.6 کیلووات ساعت، آنقدرها که تصور می‌شود با مصرف سایر لوازم خانگی مانند کتری برقی، با 3.5 کیلووات ساعت یا خشک کن لباس که به طور متوسط 5 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، تفاوت ندارد. همچنین، برق ماهانه مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین تقریباً یک ششم برق مصرفی یک خانواده معمولی در ایالات متحده در سال 2021 است.

نظر شما در مورد یافته‌های حاصل از تحقیق Coingecko چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آسیا، مقرون‌ به‌صرفه‌ترین قاره برای استخراج بیت کوین با برق خانگی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.