هشدار FBI در مورد قصد هکرهای کره شمالی برای «نقد کردن» بیت کوین به ارزش 40 میلیون دلار

هشدار-FBI-در-مورد-قصد-هکرهای-کره-شمالی-برای-نقد-کردن-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

در 22 آگوست 2023، FBI در مورد هکرهای کره شمالی هشدار داد که احتمالاً سعی می‌کنند بیت کوینی به ارزش بیش از 40 میلیون دلار را نقد کنند.

اطلاعات ایالات متحده احتمال نقد شدن بیت کوین به ارزش 40 میلیون دلار توسط هکرهای کره شمالی را اعلام کرد

FBI از بخش‌های دولتی و خصوصی می‌خواهد در مورد 1580 بیت کوین (BTC) که توسط گروه‌های هکر کره شمالی، یعنی گروه Lazarus و APT38 سرقت شده، هوشیار باشند. از 23 آگوست 2023، ارزش این اندوخته، بر اساس نرخ ارز فعلی بیت کوین، کمی بالاتر از 41 میلیون دلار است. برای کمک به این اقدامات مراقبتی، FBI شش آدرس خاص بیت کوین (BTC) مرتبط با این وجوه را فاش کرد:

  • 3LU8wRu4ZnXP4UM8Yo6kkTiGHM9BubgyiG
  • 39idqitN9tYNmq3wYanwg3MitFB5TZCjWu
  • 3AAUBbKJorvNhEUFhKnep9YTwmZECxE4Nk
  • 3PjNaSeP8GzLjGeu51JR19Q2Lu8W2Te9oc
  • 3NbdrezMzAVVfXv5MTQJn4hWqKhYCTCJoB
  • 34VXKa5upLWVYMXmgid6bFM4BaQXHxSUoL

اف‌ بی ‌آی با تشریح جزئیات نگرانی‌های خود، اشاره کرد که گروه‌های هکری از جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) متهم اصلی در پس چندین نقض امنیتی کریپتو در سال جاری بودند.

این آژانس به طور خاص خاطرنشان کرد: “بازیگران وابسته به Trader-Traitor کره شمالی مسئول چندین سرقت قابل‌توجه بین‌المللی ارزهای دیجیتال بودند که شامل سرقت 60 میلیون دلار ارز مجازی از Alphapo در 22 ژوئن 2023، سرقت 37 میلیون دلار ارز مجازی از Coinspaid در 22 ژوئن 2023 و سرقت 100 میلیون دلار ارز مجازی از Atomic Wallet در 2 ژوئن 2023 می‌شد.”

علاوه بر این، FBI اعلام کرد:

“FBI قبلاً اطلاعاتی در مورد حملات آنها علیه Harmony’s Horizon bridge و Sky Mavis’ Ronin Bridge ارائه کرده و یک مشاوره امنیت سایبری در مورد Trader-Traitor فراهم کرده بود.”

این توصیه اخیر FBI منعکس کننده یافته‌های سازمان ملل متحد (UN) است که نشان می‌دهد در سال 2023 فعالیت‌های مجرمانه با هدف سرقت رمز ارزها از سوی هکرهای کره شمالی افزایش یافته است. حمله سایبری نیز آمریکا محور نیست. گزارش‌ها حاکی از آن است که بین سال‌های 2017 تا 2022، هکرهای کره شمالی 721 میلیون دلار رمز ارز از نهادهای ژاپنی را به سرقت برده‌اند.

در مورد آخرین اطلاعات مربوط به بیت کوین کره شمالی، FBI تاکید می‌کند که سازمان‌های بخش خصوصی باید داده‌های بلاک چین متصل به این آدرس‌ها را به دقت بررسی کنند و سیستم دفاعی خود را در برابر تراکنش‌هایی که مستقیماً شامل این آدرس‌ها می شوند یا از آنها سرچشمه می گیرند، تقویت کنند.

نظر شما در مورد هشدار اخیر FBI چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار FBI در مورد قصد هکرهای کره شمالی برای «نقد کردن» بیت کوین به ارزش 40 میلیون دلار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.