کاهش مالیات بر معاملات سهام و افزایش اعتماد بازار چین

کاهش مالیات بر معاملات سهام و افزایش اعتماد بازار چین
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از اعلام مقامات چینی برای جلب حمایت سرمایه‌گذاران از جمله کاهش حق تمبر در معاملات سهام و کاهش سرعت عرضه‌های عمومی اولیه، شاخص سهام چین جهش کرد.

شاخص CSI 300  در اوایل روز دوشنبه تا 5.5 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در سه سال اخیر بود. شاخص شرکت هانگ سنگ چین 3.8 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص هانگ سنگ نیز بیش از 3 درصد رشد کرد.

وزارت دارایی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اقدامی برای تقویت بازار سرمایه و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران، مالیات اعمال شده بر معاملات سهام از 0.1٪ به 0.05٪ از 28 اوت کاهش می‌یابد.

چین آخرین بار در آوریل 2008 تعرفه تمبر را کاهش داد و آن را به 0.1% کاهش داد تا پس از سقوط از بازار حمایت کند، و این امر باعث افزایش رشد در سال بعد شد.

بر اساس برآوردهای Huatai Securities، انتظار می‌رود مجموعه تغییرات این بار، سالانه معادل 750 میلیارد یوان (103 میلیارد دلار) وجوه جدید را وارد بازار کند.

دیدگاه خود را درباره کاهش مالیات بر معاملات سهام و افزایش اعتماد بازار چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.