نیکلاس مادورو خواستار دلارزدایی از اقتصاد جهانی شد

نیکلاس-مادورو-رئیس-جمهور-ونزوئلا-خواستار-دلارزدایی-از-اقتصاد-جهانی-شد
آنچه در این مقاله میخوانید

نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro)، رئیس‌جمهور ونزوئلا، به دلیل مشکلاتی که نظام کنونی برای کشورهای نوظهور تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا ایجاد می‌کند، خواستار دلارزدایی از اقتصاد جهانی شده است. مادورو در پیامی خطاب به رهبران بریکس خواستار ایجاد سیستم‌های تسویه حساب جایگزین با استفاده از ارزهای ملی شد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، بر نیاز به ایجاد یک سیستم اقتصادی بدون دلار تاکید می‌کند

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، خواستار ایجاد یک سیستم اقتصادی نوظهور به دور از سلطه دلار آمریکا شده است. مادورو در پیامی که به عنوان بخشی از مشارکت ونزوئلا در اجلاس رهبران بریکس که اخیرا در ژوهانسبورگ برگزار شد، ارسال شد، اعلام کرد که واقعیت وضعیت ژئوپلیتیکی سال‌های گذشته نیاز به دلارزدایی از اقتصاد جهانی را تشدید کرده است.

مادورو گفت که این اقدام باید به دلیل “استفاده بی‌رویه و سوء استفاده از دلار آمریکا به عنوان ابزاری برای جنگ اقتصادی علیه مردم آزاد جهان” انجام شود.

ونزوئلا همواره هدف تحریم‌های اقتصادی بوده است که بر فروش نفت و سایر عملیات‌های شرکت نفت دولتی PDVSA این کشور تأثیر گذاشته و اتباع آمریکایی را از تأمین مالی یا خرید پترو (Petro)، دارایی ارز دیجیتال ونزوئلا، منع کرده است.

آسیب ها و یک راه جدید

مادورو اظهار داشت که این تحریم‌های «امپریالیستی» و جنگ اقتصادی حداقل 28 درصد از جمعیت جهان را در 30 کشور تحت تأثیر قرار داده است. مادورو با بیان این که این اقدامات بر وضعیت حقوق بشر در هر یک از این کشورها تأثیر گذاشته است، توضیح داد: “آسیب به اقتصاد و مدل‌های توسعه ما غیرقابل انکار است”.

مادورو در گفتگو با رهبران کشورهای عضو گروه بریکس، که از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است، خواستار پیکربندی یک سیستم مالی جدید شد تا به کشورهای بریکس و متحدانش اجازه دهد تا تراکنش‌ها را با “ابزارهای فیزیکی و دیجیتالی جدید” تسویه کنند.

او از مجموعه‌ای از ارزها به عنوان یکی از ابزارهای رسیدن به این هدف یاد کرد. مادورو همچنین به لزوم ایجاد منابع جدید تامین مالی برای کمک به بهبود و رشد اقتصادهای نوظهور اشاره کرد. علاوه بر این، او تجربه ونزوئلا را در مقابله با اثرات تحریم‌ها بر بلوک بریکس برای “برچیدن سیستم سلطه مالی و تجاری” تشریح کرد.

ونزوئلا در اول آگوست درخواست رسمی خود را برای عضویت در گروه بریکس ارائه کرد، اما در میان شش کشور جدید دعوت شده برای عضویت در این گروه از سال آینده قرار نداشت.

نظر شما در مورد درخواست نیکلاس مادورو برای ایجاد یک سیستم مالی جایگزین برای دلارزدایی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیکلاس مادورو خواستار دلارزدایی از اقتصاد جهانی شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.