Grayscale برنده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار

Grayscale-برنده-شکایت-کمیسیون-بورس-و-اوراق-بهادار-برای-بررسی-ETF-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

دادگاه استیناف اعلام کرد که حکم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای رد درخواست صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین Grayscale “خودسرانه و مغرضانه” بوده است.

Grayscale Investments، یک شرکت مدیریت دارایی ارز دیجیتال آمریکایی، در تلاش‌های خود برای تبدیل Grayscale Bitcoin Trust  (GBTC)به صندوق قابل معامله (ETF) بیت‌کوین، به پیروزی بزرگی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دست یافته است. پیش از این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست GBTC را به این دلیل رد کرده بود که این محصولات “برای جلوگیری از اَعمال و اقدامات فریبکارانه و عوام‌فریبانه طراحی نشده بودند.” Grayscale متعاقباً شکایت کرد و این حکم لغو شد.

با توجه به پرونده‌های دادگاه در 29 آگوست، نئومی رائو (Neomi Rao)، قاضی دادگاه استیناف ایالات متحده، دستور داد که درخواست Grayscale برای بررسی پذیرفته شده و دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به منظور رد درخواست برای فهرست شدن GBTC لغو شود. پیش از این، قاضی رائو گفته بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار “هیچ توضیحی” در مورد این که چرا Grayscale مقصر بوده است، ارائه نکرده است. با این حال، این حکم، فهرست کردن نهایی یک صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین اسپات Grayscale را تضمین نمی‌کند.

مایکل سونن‌شاین (Michael Sonnenshein)، مدیر عامل Grayscale، در X (توئیتر سابق) گفت که تیم حقوقی آن “به دقت” نظر دادگاه را بررسی می‌کند.

در 29 ژوئن سال 2022، کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست Grayscale برای تبدیل GBTC به ETF را رد کرد. روز بعد، دونالد بی. وریلی جونیور (Donald B. Verrilli Jr.)، استراتژیست حقوقی ارشد Grayscale و نماینده سابق دادستان ایالات متحده، دادخواستی را برای بررسی به دادگاه استیناف ایالات متحده در منطقه کلمبیا ارائه کرد. در آن زمان، سونن‌شاین در بیانیه‌ای گفت که این شرکت «عمیقاً ناامید» و «به شدت مخالف» حکم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای رد درخواست آن است.

Grayscale Bitcoin Trust بزرگترین صندوق بیت کوین است که با بیش از 14 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، در خارج از بورس معامله می‌شود. در اوایل سال جاری، به دلیل دعوای جاری شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار و نگرانی‌های اعتباری در مورد شرکت مادرش، گروه ارز دیجیتال (DCG)، سهام GBTC نزدیک به 50 درصد زیر قیمت نسبت به ارزش خالص دارایی معامله شد.

در اکتبر سال 2022، Grayscale قراردادهای اصلی با جنسیس گلوبال (Genesis Global)، شریک و کارگزار ارز دیجیتال خود، را فسخ کرد. در 16 نوامبر سال 2022، جنسیس گلوبال برداشت‌ها را متوقف کرد که دلیل آن را آشفتگی بی‌سابقه بازار در بحبوحه سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX عنوان کرد. این شرکت همچنین تحت تاثیر فروپاشی Three Arrows Capital، صندوق تامینی ارزهای دیجیتال سنگاپور، قرار گرفت و بدهی 1.2 میلیارد دلاری به جنسیس هنوز پرداخت نشده است.

در ژانویه سال 2023، مشخص شد که گروه ارز دیجیتال (DCG) بیش از 3 میلیارد دلار به طلبکاران بدهکار است و در حال بررسی فروش 500 میلیون دلار از دارایی‌های خطرپذیر خود است. جنسیس گلوبال تنها 900 میلیون دلار به کاربران صرافی ارزهای دیجیتال برنامه Earn Gemini بدهکار است.

دیدگاه خود را درباره Grayscale برنده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.