اروپا با وجود بحران مضاعف، می‌تواند از رکود جلوگیری کند

آخرین افزایش نرخ بهره اروپا چه زمانی خواهد بود؟
آنچه در این مقاله میخوانید

پائولو جنتیلونی، کمیسر اروپایی در امور اقتصادی گفت: اروپا با تأثیر یک بحران مضاعف مواجه است، اما منطقه می‌تواند از رکود جلوگیری کند.

تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین باعث ایجاد ترس جدی در اروپا مبنی بر اینکه این منطقه وارد یک رکود اقتصادی می‌شود، خواهد شد.

جنتیلونی با اشاره به تأثیرات ژئوپلیتیکی تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین و ضربه اقتصادی متعاقب آن به قاره اروپا گفت: فکر می‌کنم ما با تأثیر بحران مضاعف روبرو هستیم.

وی گفت: از نظر ژئوپلیتیک، بحران البته بر آمریکا و تمام جهان نیز تأثیر گذاشت، اما از نظر اقتصادی تأثیر جدی بر اروپا و به ویژه آلمان گذاشت.

تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته، نگرانی‌های جدی را در اروپا برانگیخت که این منطقه دچار رکود اقتصادی قابل توجهی شود.

با این حال، این منطقه از آن زمان توانسته است منابع انرژی جایگزین را که تا آن زمان عمدتاً از روسیه تامین می‌شد، تضمین کند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، منطقه یورو در نهایت در سال 2022 با نرخ 3.5 درصد رشد کرد. این موسسه انتظار دارد نرخ رشد منطقه یورو در سال جاری 0.8 درصد و در سال 2024 به 1.4 درصد برسد.

با این حال، داده‌های اقتصادی اخیر نگرانی‌هایی را در مورد کندی اقتصاد افزایش داده است. به عنوان مثال، فعالیت تجاری اروپا در ماه آگوست کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر 2020 رسید.

تورم در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، اما آخرین مجموعه داده‌ها نشان می‌دهد که رقم اصلی در ماه آگوست نسبت به ماه قبل در 5.3 درصد ثابت است. اگرچه کمتر از اوایل سال جاری است، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی اروپا یعنی 2 درصد است.

 

دیدگاه خود را درباره اروپا با وجود بحران مضاعف، می‌تواند از رکود جلوگیری کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.