چین خواهان جنگ با ایالات متحده نیست

چین-خواهان-جنگ-با-ایالات-متحده-نیست
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت اف کندی جونیور (RFK Jr.) نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که چین خواهان جنگ با ایالات متحده نیست. با این حال، او هشدار داد که چین می‌خواهد آمریکا را از نظر اقتصادی نابود کند. برنده احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی اظهار داشت: “من از رقابت تن به تن آمریکا با چین و کشورهای سراسر جهان نمی‌ترسم. فکر می کنم این برای ما خوب باشد. من فکر می‌کنم ما برنده این رقابت هستیم.”

دیدگاه رابرت اف. کندی در مورد رقابت چین و بریکس (BRICS) با ایالات متحده

رابرت اف کندی جونیور (Robert F. Kennedy Jr.) نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC در روز چهارشنبه نظرات خود را در مورد چندین موضوع به اشتراک گذاشت. رابرت کندی پسر رابرت اف کندی (Robert F. Kennedy)، دادستان کل سابق و سناتور، و برادرزاده جان اف کندی (John F. Kenned)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، است.

از جمله موضوعاتی که رابرت اف کندی به آن پرداخته است، نفوذ جهانی چین و گسترش اتحاد بریکس است که در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می‌شود. این گروه اخیرا نشست سالانه خود را برگزار کرد و از شش کشور دعوت کرد تا به عنوان اعضای جدید به آن بپیوندند. بلوک اقتصادی بریکس که اغلب به عنوان وزنه تعادلی در مقابل غرب در نظر گرفته می‌شود، به صورت جدی از استفاده از ارزهای محلی در تجارت بین‌المللی به جای دلار آمریکا حمایت می‌کند.

کندی معتقد است: “هیچ کس نمی‌خواست بریکس را راه‌اندازی کند. هیچ کس جایگزینی برای دلار آمریکا نمی‌خواست. دلیل این مسئله استفاده تسلیحاتی ما از دلار آمریکا و  سیاست خارجی ما، اقدامات تسلیحاتی یک‌جانبه، و سوء‌استفاده تسلیحاتی از کنترل ما بر پول جهانی بوده است. اگر دولت بد رفتاری کند، دارایی‌های شخصی مردم را نابود می‌کردیم.”

کندی در مورد روابط بین چین و ایالات متحده اظهار داشت:

“چین خواهان جنگ با آمریکا نیست. ما سه بار برای ارتش خود هزینه کردیم. ما 800 پایگاه در خارج از کشور داریم، و آنها یک پایگاه و نصفی.”

با این حال، این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: “آنها می‌خواهند با ما رقابت کنند. آنها می‌خواهند ما را نابود کنند اما می‌خواهند این کار را در حوزه اقتصادی انجام دهند. و آنها به ما نیاز دارند. می‌دانید، آنها نمی‌توانند بدون ما زنده بمانند.”

کندی در مورد رقابت اقتصادی ایالات متحده با چین، اظهار داشت: ” من از رقابت تن به تن آمریکا با چین و کشورهای سراسر جهان نمی‌‎ترسم. فکر می‌کنم این برای ما خوب باشد. من فکر می‌کنم ما برنده این رقابت هستیم.”

او افزود:

“من کسی نیستم که فکر کنم باید دنیا را تقسیم کنیم… فکر نمی‌کنم که باید تجارت با چین را قطع کنیم.”

در اوایل این ماه، کندی در مورد عواقب شدید جنگ هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه هشدار داد. او همچنین ماه گذشته گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با امضای فرمان اجرایی برای بسیج نیروهای ذخیره منتخب به منظور تقویت عملیات عزم اقیانوس اطلس (Operation Atlantic Resolve)، “برای جنگ زمینی با روسیه آماده می‌شود”.

آیا با رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری، در مورد چین و بلوک اقتصادی بریکس موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چین خواهان جنگ با ایالات متحده نیست بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.