حمایت مالی ماسک از دوج کوین و رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین

حمایت-مالی-ماسک-از-دوج-کوین-و-رسانه-اجتماعی-مبتنی-بر-بلاک-چین
آنچه در این مقاله میخوانید

بیوگرافی ایلان ماسک (Elon Musk)، سرمایه‌گذار میلیاردر، جزئیاتی را در مورد مشارکت او در پروژه دوج کوین (Dogecoin) و ایده راه‌اندازی یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین نشان می‌دهد. این کتاب، که قرار است اواخر این ماه در دسترس قرار گیرد، همچنین به تلاش ناموفق سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، سلطان سابق رمز ارزها، برای کمک به ماسک برای خرید توییتر (Twitter) اشاره می‌کند.

ایلان ماسک در فکر ایجاد پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین است

بر اساس بیوگرافی جدیدی از مالک اسپیس ایکس (Spacex) و تسلا (Tesla) که در 12 سپتامبر منتشر خواهد شد، ایلان ماسک، کارآفرین حوزه فناوری، بی سر و صدا بودجه توسعه دوج کوین (Dogecoin) را تامین می‌کند. این رمز ارز که یک دهه پیش به عنوان یک شوخی شروع شد، بخش زیادی از محبوبیت خود را مدیون ماسک است که خود را به عنوان یک تأثیرگذار رمز ارزها نیز معرفی کرد.

اظهارات ایلان ماسک در مورد دوج کوین  (DOGE)همواره باعث تغییر بازار آن شده است. در اوایل سال جاری، در یک دادخواهی سنخی که مربوط به میم کوین بود، شاکیان او را به تجارت داخلی و افزایش قیمت رمز ارز متهم کردند. در اواخر ماه مارس، ماسک به دنبال پایان دادن به شکایت 258 میلیارد دلاری بود و اصرار داشت که توییت زدن در حمایت از دوج کوین غیرقانونی نیست.

این میلیاردر در توییتی که در ماه می 2021، پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live)، برنامه‌ایی مربوط به آخر شب در آمریکا، را تبلیغ می‌کرد، خود را “The Dogefather” نامید، در حالی که امسال لوگوی پرنده آبی توییتر را به نشان شیبا اینو (Shiba Inu) دوج کوین تغییر داد. او سال گذشته، این سرویس میکروبلاگینگ و شبکه‌ اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید و اخیراً آن را به X تغییر نام داد.

شنبه گذشته، کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار چینی حوزه رمز ارزها، که با لقب وو بلاک چین (Wu Blockchain) نیز شناخته می‌شود، در پستی در X توجه دنبال‌کنندگان را به مقاله‌ای در وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) که پیش از انتشار آتی زندگی‌نامه «ایلان ماسک» منتشر شد، معطوف کرد. در این مقاله، والتر ایزاکسون (Walter Isaacson)، نویسنده آن، گزیده‌ای از کار خود را ارائه می‌دهد.

وو بلاک چین همچنین تاکید کرد که ماسک در نظر دارد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید مبتنی بر بلاک چین راه‌اندازی کند که شامل پرداخت می‌شود. ایده آن از برادرش کیمبال (Kimbal) بود. بر اساس متن نقل‌ شده، ایلان ماسک با حالتی «نسبتاً مزاح‌آمیز» به این فکر کرد که سیستم پرداخت شبکه می‌توانست از دوج کوین استفاده کند. در ماه آگوست، او گفت که X “هرگز” توکن خود را راه‌اندازی نخواهد کرد.

تلاش ناموفق سم بانکمن-فرید (SBF)، بنیانگذار و مدیر اجرایی سابق صرافی رمز ارزهای ورشکسته FTX، برای سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری برای کمک به خرید توییتر نیز در این بیوگرافی شرح داده شده است. در نوامبر سال 2022، بلافاصله پس از فروپاشی این پلتفرم معاملاتی کریپتو، ماسک اظهار داشت که نه او و نه توییتر هرگز از SBF یا FTX سرمایه‌ای دریافت نکرده‌اند. ماسک در ماه دسامبر با حمایت از درخواست برای زندانی شدن بنکمن-فرید در توییتر نوشت: “بیایید به او یک وقت استراحت در خانه بدهیم.”

آیا انتظار دارید بیوگرافی ایلان ماسک لحظات جالب دیگری از زندگی و حرفه این کارآفرین را نشان دهد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره حمایت مالی ماسک از دوج کوین و رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.