دعوت دیپلمات‌های ارشد BRICS از اندونزی برای پیوستن به این گروه

دعوت-دیپلمات‌های-ارشد-BRICS-از-اندونزی-برای-پیوستن-به-این-گروه
آنچه در این مقاله میخوانید

وزیر امور خارجه اندونزی فاش کرد که وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس از اندونزی برای عضویت در این گروه دعوت کرده‌اند. دولت جاکارتا هنوز در حال ارزیابی مزایای پیوستن به این سازمان است و هنوز تصمیمی برای ارائه درخواست رسمی ندارد.

کشورهای عضو گروه بریکس به دنبال جذب اندونزی به بلوک در حال توسعه اقتصادهای نوظهور خود هستند

رتنو مارسودی (Retno Marsudi)، وزیر امور خارجه این کشور، در یک کمیته پارلمانی گفت که دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) با اندونزی تماس گرفته‌اند تا پیشنهادی برای پیوستن به این گروه ارائه دهند.

به نقل از خبرگزاری آنتارا (Antara)، وی در نشست کمیسیون اول مجلس نمایندگان که مسئولیت دفاع، اطلاعات و امور خارجه را بر عهده دارد، گفت:

“همه وزرای خارجه بریکس به اندونزی پیام‌هایی ارسال کرده‌اند تا ما را برای پیوستن به این گروه دعوت کنند.”

با این حال، رتنو خاطرنشان کرد که دولت اندونزی همچنان در حال مطالعه مزایای بالقوه، هم از نظر سیاسی و هم اقتصادی، عضویت در بریکس (BRICS) است و افزود که کشورش هنوز نامه‌ای برای «ابراز علاقه» برای پیوستن به این سازمان ارائه نکرده است.

این دیپلمات ارشد جاکارتا خاطرنشان کرد که جوکو ویدودو (Joko Widodo)، رئیس جمهور اندونزی، در اجلاس بریکس که از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار می‌شد، شرکت کرد و بر روابط قوی کشورش با همه اعضای بریکس تاکید کرد.

در این مجمع، رئیس دولت اندونزی تاکید کرد که کشورش همچنان در حال بررسی مشارکت خود در بریکس است. او بر اساس ویدئویی که توسط دولتش ارسال شده است، گفت:

“ما می‌خواهیم اول مطالعه کنیم، اول محاسبه کنیم، نمی‌خواهیم عجله کنیم.”

در جریان اجلاس سران بریکس، پنج کشور عضو کنونی موافقت کردند که شش کشور دیگر – آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی – را در تاریخ 1 ژانویه 2024 به این سازمان بپذیرند و به گفته یک دیپلمات روسی، همه آنها این دعوت را پذیرفته‌اند.

در گزارشی که توسط روزنامه بیزینس استاندارد (Business Standard) هند در ماه ژوئن منتشر شد، از اندونزی به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه عضویت در بریکس نام برده شد. این بلوک در حال حاضر 40 درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد و این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان محسوب می‌شود.

آیا فکر می‌کنید اندونزی به طور رسمی برای عضویت در BRICS درخواست خواهد داد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دعوت دیپلمات‌های ارشد BRICS از اندونزی برای پیوستن به این گروه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.