ماینرهای میکرو 3 دلاری بیت کوین به سرعت ما را پولدار نمی‌کنند، اما موضوع این نیست

ماینرهای-میکرو-3-دلاری-بیت-کوین-به-سرعت-ما-را-پولدار-نمی‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته مخترعان ماینرهای جیبی بیت کوین، این دستگاه‌ها در مقابل “پنهان‌کاری و انحصاری بودن” صنعت استخراج بیت کوین مقاومت می‌کنند.

مخترعان این دستگاه‌ها چنین استدلال می‌کنند که در حالی که آنها فاقد کارایی کاملی هستند، دستگاه‌های میکرو استخراج بیت کوین باید به عنوان مانعی در برابر آن چیزی تلقی شود که به عنوان بزرگ‌ترین نقص اکوسیستم بیت کوین در نظر گرفته می‌شود.

دستگاه‌های میکرو استخراج بیت‌کوین، که اغلب اوپن سورس (open-source) یا متن‌باز و در سایز جیبی هستند، به بخش مهمی از بازار خدمت می‌کنند و به خریداران یک دستگاه کاملاً مونتاژ شده یا یک کیت برای استخراج بیت‌کوین به ‌صورت انفرادی به خریداران ارائه می‌دهند.

توسعه دهندگان این کیت‌ها، در مصاحبه با کوین تلگراف (Cointelegraph)، اذعان می‌کنند که خریداران احتمالاً سود زیادی نخواهند دید، اما آنها چنین استدلال می‌کنند که مقابله با “پنهان‌کاری و انحصاری بودن” در صنعت استخراج بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار است.

یک شرکت‌ با نام BitMaker اخیراً ادعا کرده است که می‌توان این ماینر را با حداقل 3 دلار ساخت و خروجی 50 کیلوهش در ثانیه را به دست آورد.

سخنگوی BitMaker – شرکتی که از ژوئن 2022 روی میکرو ماینرها کار می‌کند – چنین استدلال کرد که برخلاف کد منبع بیت کوین، همه ریگ‌های شناخته شده استخراج بیت کوین ASIC منبع باز نیستند.

آنها گفتند که این مسئله تولید و عرضه ماینرهای بیت کوین را به نهادهای تجاری محدود کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که 35.4 درصد از نرخ هش بیت کوین از ایالات متحده و پس از آن قزاقستان (18.1٪)، روسیه (11.2٪) و کانادا (9.6٪) ناشی می‌شود. Marathon Digital مستقر در ایالات متحده، Riot Blockchain و Bitdeer Technologies Group سنگاپور از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در جهان هستند.

Skot، سازنده ماینرهای Bitaxe، احساسات مشابهی را به اشتراک گذاشت و به کوین تلگراف توضیح داد که منبع باز کردن طراحی، شفافیت بسیار مورد نیاز در صنعت را امکان‌پذیر می‌سازد.

سخنگوی Skot توضیح داد: “صنعت استخراج به طور سنتی به صورت محرمانه و انحصاری عمل می‌کند. ظهور این پروژه‌های متن باز به شفاف سازی این حوزه اغلب مبهم کمک می‌کند و آن را برای عموم آشکار‌تر و قابل دسترس‌تر می‌سازد.”

سخنگوی Bitaxe گفت که مهندسان پشت این پروژه‌ها اسناد متن باز هستند که جزئیات نحوه ساخت هشبورد و سایر تجهیزات ماینینگ را بدون نیاز به تکیه بر تولیدکنندگان در مقیاس بزرگ شرح می‌دهند:

“این مسئله به هر کسی که علاقه‌مند است ماینر یا ماینرهای خود را بسازد، این امکان را می‌دهد که تا حدی به تمرکززدایی سیستم کمک کند.”

با این حال، سخنگوی Skot اذعان کرد که خریداران نباید انتظار داشته باشند که بلافاصله بیت کوین زیادی به دست آورند. او گفت در حالی که مهندسان Bitaxe در تلاش برای کارآمدتر کردن ماینرها هستند، هدف ماینرهای پرتابل به دست آوردن سود نیست:

“هدف این ماینرها لزوماً به دست آوردن سود نیست، بلکه یادگیری، درک و در برخی موارد، پیوستن به گروهی از یک جامعه است.”

سخنگوی Skot همچنین تاکید کرد که ماینرهای پرتابل برای رقابت با بازیگران تجاری‌سازی شده در فضا ساخته نشده‌اند، بلکه فرصتی را برای مردم فراهم می‌کنند تا یک ریگ را در خانه راه‌اندازی کنند، بدون این که نیازی به پرداخت هزینه برای یک ریگ استخراج پرسروصدا، داغ و گران‌قیمت داشته باشند.

دیگر استخراج‌کنندگان بیت کوین با فرم فاکتور کوچک در بازار شامل Bitmain AntRouter و Mars Lander هستند. در همین حال، نوآوران نیز در حال بررسی چگونگی استخراج بیت کوین از طریق تلفن همراه هستند.

دیدگاه خود را درباره ماینرهای میکرو 3 دلاری بیت کوین به سرعت ما را پولدار نمی‌کنند، اما موضوع این نیست بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.