انتخاب رئیس جمهوری در سنگاپور که از یک سیستم نظارتی برای امور مالی سنتی و رمز ارزها حمایت می‌کند

انتخاب-رئیس-جمهوری-در-سنگاپور-که-از-یک-سیستم-نظارتی-برای-امور-مالی-سنتی-و-رمز-ارزها-حمایت-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

ترمان شانموگاراتنام (Tharman Shanmugaratnam)، معاون سابق نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی سنگاپور، به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد. رئیس‌جمهور منتخب سنگاپور، که از یک سیستم نظارتی واحد برای امور مالی سنتی و رمز ارزها حمایت می‌کند، می‌خواهد مطمئن شود که همه از وجود «یک سیستم نظارتی برای همه چیز» آگاه هستند. او تاکید کرد: “اگر خارج از سیستم نظارتی هستید، با احتیاط خرید کنید.”

موضع رئیس جمهور منتخب سنگاپور در مورد رمز ارزها

ترمان شانموگاراتنام، معاون سابق نخست وزیر، وزیر دارایی و وزیر آموزش، به عنوان نهمین رئیس جمهور سنگاپور انتخاب شد. او همچنین از سال 2011 تا 2023 به عنوان رئیس بانک مرکزی کشور، سازمان پولی سنگاپور (MAS)، خدمت کرده است.

رئیس جمهور منتخب قبل از انتخابش بارها در مورد رمز ارزها و مقررات مربوط به آن صحبت کرده بود. او در اوایل سال جاری اعلام کرد که فقط یک سیستم نظارتی برای امور مالی سنتی و رمز ارزها وجود دارد و توضیح داد:

“اگر رمز ارزها یا بلاک چین یا هر یک از بخش‌های آن اکوسیستم بخواهند کارهایی را انجام دهند که امور مالی سنتی انجام می‌دهند، شما باید دقیقاً همان مقررات را برای آن – سرمایه، نقدینگی، پشتوانه ذخیره – اعمال کنید.”

شانموگاراتنام در آن زمان توضیح داد: “بنابراین، مردم کاملا روشن هستند. یک سیستم نظارتی برای همه چیز وجود دارد. و اگر خارج از سیستم نظارتی هستید، با احتیاط خرید کنید.”

رئیس سابق سازمان پولی سنگاپور قبلاً اعلام کرده بود که برخی از بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال مانند استیبل کوین‌ها باید رگوله شوند. او همچنین تاکید کرد که تمام فعالیت‌های مالی، چه در حوزه‌های امور مالی سنتی و چه رمز ارزها، باید برای جلوگیری از پولشویی رگوله شوند. او گفت: “چیزی بسیار واضح است، چه در امور مالی سنتی و چه رمز ارزها، شما باید مواردی مانند پولشویی را رگوله کنید. این مسئله کاملا روشن است”.

با این وجود، شانموگاراتنام خاطرنشان کرد که در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تردید دارد. معاون سابق نخست‌وزیر در جریان میزگردی در مجمع جهانی اقتصاد در ماه ژانویه با سایر رگولاتورها و بانک‌های مرکزی اعلام کرد: “اگر مجبور هستید در مورد رگوله کردن رمز ارزها به همان روشی فکر کنید که ما بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و غیره را رگوله می‌کنیم، فکر می‌کنم باید یک قدم به عقب برگردیم و این سؤال فلسفی اساسی را بپرسیم: ʼآیا این مسئله چیزی را که ماهیت آن صرفاً حدس و گمان و در واقع کمی دیوانه‌کننده است، مشروعیت می‌بخشد؟ʽ … یا بهتر است فقط شفافیت فوق‌العاده را در مورد این که یک بازار غیرقابل رگوله کردن است، ارائه دهیم و اگر وارد آن شوید، با مسئولیت خود وارد شوید. کمی بیشتر به سمت دیدگاه دوم متمایل شدم.”

او ضمن تاکید بر اهمیت آموزش مصرف‌کنندگان در مورد رمز ارزها، تاکید کرد که رویکرد “فوق العاده شفاف” را ترجیح می‌دهد تا “بسیار واضح بگوید که این ریسکی است که شما با هزینه شخصی خود انجام می‌دهید، و به هر حال لطفاً این ریسک را نکنید چون احمقانه خواهد بود.”

آیا فکر می‌کنید تارمن شانموگاراتنام که به عنوان رئیس جمهور سنگاپور انتخاب شده است، برای صنعت کریپتو خوب است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره انتخاب رئیس جمهوری در سنگاپور که از یک سیستم نظارتی برای امور مالی سنتی و رمز ارزها حمایت می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.