88,200 میلیونر از طریق رمز ارزها ثروت ایجاد کرده‌اند

88,200-میلیونر-از-طریق-رمز-ارزها-ثروت-ایجاد-کرده‌اند
آنچه در این مقاله میخوانید

مطالعه‌ای توسط شرکت هنلی و شرکا (Henley & Partners)، مشاور در زمینه انتقال سرمایه در لندن، انجام شده که اطلاعات جالبی را ارائه داده است: از بین 56.1 میلیون نفر میلیونر جهان، 88,200 نفر از آنها ثروت خود را از طریق رمز ارزها به دست آورده‌اند.

چگونه بیت کوین و رمز ارزها نسل جدیدی از میلیونرها و میلیاردرها را به وجود آوردند

در زمان نگارش این مقاله، اقتصاد رمز ارزها دارای ارزشی کمی بالاتر از 1 تریلیون دلار است. این مبلغ هنگفت در طول زمان، نسل جدیدی از میلیونرها و میلیاردرها را در بازار رمزارزها به وجود آورده است. هنلی و شرکا، یک شرکت مشاوره معروف در حوزه سرمایه‌گذاری، اعلام کرد که از بین 88,200 نفر میلیونرهای امروزی رمز ارزها، 40,500 نفر ثروت خود را منحصراً مدیون بیت کوین (BTC) هستند. این بدان معنا است که میلیونرهای فعال در بازار کریپتو تنها 0.157 درصد از کل 56.1 میلیون نفر میلیونر در سطح جهان را تشکیل می‌دهند.

با بررسی دقیق‌تر داده‌های هنلی و شرکا، درمی‌یابیم که 182 نفر از طریق سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها به موقعیت یک میلیونر رسیده‌اند. یک سنتی‌میلیونر (centi-millionaire) کسی است که دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری او بیش از 100 میلیون دلار باشد. قابل توجه است که 78 نفر از این سنتی‌میلیونرها ثروت خود را تنها به بیت کوین مدیون هستند. علاوه بر این، حدود شش نفر از طریق بیت کوین میلیاردر شده‌اند، در حالی که تقریباً 22 میلیاردر ثروت خود را از قلمرو گسترده‌تر رمز ارزها به دست آورده‌اند.

گروه نخبه متشکل از سنتی‌میلیونرها و میلیاردرهای رمز ارزها در سال 2023 شامل چانگپنگ ژائو (CZ)، مدیر عامل بایننس، کریس لارسن (Chris Larsen)، مدیرعامل سابق ریپل (Ripple)، دوقلوهای وینکلووس (Winklevoss) از صرافی رمز ارزهای جمینی (Gemini)، تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌دار ریسک‌پذیر، مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) از Galaxy، مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال (Galaxt Digital)، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) از کوین بیس (Coinbase)، دن لاریمر (Dan Larimer) از Block.one، آنتونی دی ایوریو (Anthony Di Iorio) از اتریوم، بری سیلبرت (Barry Silbert) از گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group)، براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse) از ریپل، راجر ور (Roger Ver)، بنیانگذار بیت کوین دات کام (Bitcoin.com)، جیهان وو (Jihan Wu)، مدیر عامل سابق اکس بیتمین (ex-Bitmain)، و متیو روزاک (Matthew Roszak)، سرمایه گذار خطرپذیر، هستند.

دکتر یورگ استفن (Juerg Steffen)، مدیر عامل شرکت هنلی و شرکا، در این گزارش تاکید کرد که در حالی که دولت‌ها مقررات مربوط به رمز ارزها را پیش‌نویس می‌کنند، علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران رمز ارزها به صورت جدی، به دنبال راه‌های انتقال سرمایه‌ خود برای محافظت از دارایی‌های خود هستند. استفن خاطرنشان کرد:

“ما در شش ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در درخواست‌های میلیونرهای حوزه رمز ارزها بوده‌ایم که همگی به دنبال ایجاد یک “Plan B” قابل دوام برای محافظت از سرمایه خود در برابر هر گونه ممنوعیت احتمالی آینده در تجارت یا استفاده از رمز ارزها در کشورهای خود و رفع خطرات سیاست‌های مالی تهاجمی که مالیات دارایی‌های دیجیتال را در جا کسر می‌کنند، هستند.”

از سوی دیگر، ارزش دو ارز دیجیتال غالب، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در ماه گذشته بیش از 10 درصد کاهش داشته‌اند. ارزش بیت کوین 62 درصد کمتر از بالاترین سطح 69 هزار دلاری خود در نوامبر 2021 است، در حالی که ارزش اتریوم نسبت به بالاترین رقم 4,878 دلاری خود در مدت مشابه، 66 درصد کاهش داشته است. جف دی. اوپدایک (Jeff D. Opdyke)، کارشناس امور مالی و سرمایه‌گذاری شخصی، که در گزارش ثروت حاصل از رمز ارزهای هنلی و شرکا از او نام برده شده است، نشان می‌دهد که چنین رکودی یک مرحله معمولی در مسیر مالی بیت‌کوین است.

اوپدایک معتقد است: “از لحظه‌ای که بیت کوین در سال 2009 متولد شد، رمزارز همیشه در حال تبدیل به اجتناب ناپذیرترین تجارت در 30 سال گذشته بوده است.” او آن را با هياهوي اوليه اينترنت تشبیه كرد و بر چرخه‌هاي رونق و ركود اجتناب‌ناپذير آن تأكيد نمود:

“امروزه، رمز ارزها در پی یک بازار نزولی، تکرار سال‌های 1999 تا 2001 هستند – به عبارت دیگر، فرصتی فوق‌العاده برای خرید هستند، چون به احتمال زیاد هرگز دوباره شاهد این قیمت‌ها نیستیم.”

نظر شما در مورد گزارش ثروت حاصل از رمز ارزها که توسط شرکت هنلی و شرکا منتشر شده، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 88,200 میلیونر از طریق رمز ارزها ثروت ایجاد کرده‌اند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.