FTX به دنبال جبران میلیون‌ها دلار پرداختی به ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی

FTX-به-دنبال-جبران-میلیون‌ها-دلار-پرداختی-به-ورزشکاران-و-باشگاه‌های-ورزشی
آنچه در این مقاله میخوانید

مشاورانی که برای FTX کار می‌کنند، بررسی کرده‌اند که آیا می‌توان برخی از پرداخت‌های انجام شده توسط این صرافی ورشکسته رمز ارز به ستاره‌ها و سازمان‌های ورزشی را بازگرداند یا خیر. این پول به ورزشکاران مشهور، از جمله شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)، اسطوره بسکتبال، و تیم‌های ورزشی مانند میامی هیت (Miami Heat) از NBA و مرسدس (Mercedes) از فرمول 1 تحت حمایت مالی و قراردادهای تبلیغاتی تعلق گرفت.

مشاوران FTX پرداخت‌ها به اونیل، نائومی اوزاکا (Naomi Osaka) و دیگران را بررسی می‌کنند

مشاوران مالی استخدام شده توسط مدیریت جدید FTX امکان جبران میلیون‌ها دلار آمریکا را که به ورزشکاران حرفه‌ای، باشگاه‌های ورزشی و انجمن‌هایی که این صرافی دارایی دیجیتال را قبل از ورشکستگی آن در پاییز گذشته تبلیغ کرده‌اند، مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg)، اسناد دادگاه نشان می‌دهد که کارشناسان پرداخت‌ها به شکیل اونیل، بازیکن سابق اتحادیه ملی بسکتبال (NBA)، و نائومی اوزاکا، ستاره تنیس، و برخی دیگر را بررسی کرده‌اند تا مشخص کنند که آیا می‌توان این پرداخت‌ها را تحت قوانین مربوط به تراکنش‌های انجام شده قبل از تشکیل پرونده فصل 11 برگرداند یا خیر.

FTX مستقر در باهاما، که یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارزها بود، در نوامبر 2022 در بحبوحه مشکلات نقدینگی، درخواست حمایت از ورشکستگی را در ایالات متحده ارائه کرد. سام بنکمن-فرید (SBF)، موسس و مدیر عامل سابق آن، منتظر آغاز محاکمه خود در مورد کلاهبرداری و سایر اتهامات در ماه اکتبر است.

پرداخت‌ها به ورزشکاران و لیگ‌های ورزشی برای ارتقای نمایه صرافی رمز ارزها انجام شد. به گفته مشاوران، بسیاری از این موارد پیش پرداخت با هدف تبلیغات یا بستن قراردادهای حمایت مالی با سازمان‌هایی مانند لیگ برتر بیسبال (MLB) و تیم‌های NBA انجام شدند.

در حالی که FTX اعلام کرد که افشاگری مشاوران ممکن است کامل نباشد، آنها نشان می‌دهند که حدود 4.9 میلیون دلار به لیگ برتر بیسبال، 12.2 میلیون دلار دیگر به قراردادهای مشارکت با تیم مسابقه فرمول 1 مرسدس-ای ام جی پتروناس (Mercedes-AMG Petronas) و 3.4 میلیون دلار به گلدن استیت واریرز (Golden State Warriors) از  NBAپرداخت شده است.

برخی از پرداخت‌ها چند روز قبل از اعلام ورشکستگی FTX انجام شد

در آگوست 2022، یک شرکت وابسته به FTX، 2.5 میلیون دلار به یک شرکت تابعه از Authentic Brands Group وابسته به اونیل پرداخت، که بخشی از 4.3 میلیون دلار از کل پرداختی او و شرکتش بود. گزارش شده است که 2 میلیون دلار دیگر در اوایل نوامبر، چند روز قبل از اعلام ورشکستگی FTX، از مجموع حدود 3.2 میلیون دلار پرداختی برای ستاره تنیس تحت قراردادهای مشارکت و تایید، به اوزاکا پرداخت شده است.

سایر ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ذکر شده در اسناد دادگاه عبارت هستند از ترور لارنس (Trevor Lawrence)، مدافع جکسونویل جگوارز (Jacksonville Jaguars)، دیوید اورتیز (David Ortiz)، بازیکن بازنشسته بوستون رد ساکس (Boston Red Sox)، و همچنین واشنگتن ویزاردز (Washington Wizards) و میامی هیت (Miami Heat) از NBA. برخی از این پرداخت‌ها حدود یک ماه قبل از تشکیل پرونده فصل 11 FTX انجام شده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که افشاگری‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که مدیریت جدید FTX از یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر شکایت کرد که ظاهراً بنکمن-فرید را با ستاره‌های NBA و دیگر افراد مشهور مرتبط کرده است. اونیل، اوزاکا، و واریرز و سایر ورزشکاران و تیم‌ها در دادخواست‌های قضایی، مسئولیت ضرر و زیان سرمایه‌گذاران را رد کرده‌اند.

در ماه جولای، FTX نیز در تلاش برای بازپس‌گیری بیش از یک میلیارد دلار، از بنکمن فرید و دیگر مدیران سابق FTX شکایت کرد. بنکمن فرید متهم شده است که از میلیاردها دلار از وجوه مشتریان FTX برای خرید املاک گران قیمت، اهدای کمک‌های مالی سیاسی و تامین مالی سایر مشاغل خود از جمله صندوق تامینی Alameda Research سوء‌استفاده کرده است.

آیا فکر می‌کنید FTX می‌تواند بخشی از پرداخت‌های انجام شده به ورزشکاران و سازمان‌های ورزشی را جبران کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره FTX به دنبال جبران میلیون‌ها دلار پرداختی به ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.