متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر است

متا-در-حال-توسعه-یک-سیستم-هوش-مصنوعی-جدید-و-قدرتمندتر-است
آنچه در این مقاله میخوانید

وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که متا پلتفرمز (Meta Platforms) در حال کار بر روی یک سیستم هوش مصنوعی (AI) جدید است که به عنوان قدرتمندترین مدل ارائه شده توسط OpenAI طراحی شده است.

در این نشریه آمده است که شرکت مادر فیسبوک (NASDAQ:META) در نظر دارد مدل جدید هوش مصنوعی خود را در سال آینده آماده کند و اضافه کرد که این مدل چندین برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری خود با نام Llama 2 خواهد بود.

Llama 2 مدل زبان هوش مصنوعی منبع باز متا است که در ماه جولای راه‌اندازی شد و توسط سرویس‌های ابری Azure مایکروسافت (NASDAQ:MSFT) برای رقابت با ChatGPT OpenAI و Bard از گوگل (Google) (NASDAQ:GOOGL) توزیع شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که سیستم برنامه‌ریزی شده، که جزئیات آن هنوز ممکن است تغییر کند، به سایر شرکت‌ها کمک می‌کند تا خدماتی را ارائه کنند که متن، تحلیل و سایر خروجی‌های پیچیده را تولید می‌کنند.

متا انتظار دارد در اوایل سال 2024، آموزش سیستم هوش مصنوعی جدید را که به عنوان یک مدل زبان گسترده شناخته می‌شود، آغاز کند.

متا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در اواخر سال گذشته، صاحبان کسب‌وکارها و شرکت‌ها برای قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرآیندهای تجاری، به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند.

بلومبرگ نیوز (Bloomberg News) در ماه جولای گزارش داد که اپل (NASDAQ:AAPL) در حال کار بر روی طرح‌های هوش مصنوعی مشابه ChatGPT OpenAI و Bard Google است و افزود که چارچوب خود را که به نام Ajax شناخته می‌شود، برای ایجاد مدل‌های زبان گسترده ساخته است و همچنین در حال آزمایش بات مکالمه‌ای (Chatbot) است که برخی از مهندسان آن را “Apple GPT” می‌نامند.

دیدگاه خود را درباره متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.