رونمایی سناتورها از طرحی دو حزبی برای مقررات جامع مربوط به هوش مصنوعی

رونمایی-سناتورها-از-طرحی-دوحزبی-برای-مقررات-جامع-مربوط-به-هوش-مصنوعی
آنچه در این مقاله میخوانید

انتظار می‌رود این قانون راهنمایی برای مدیریت مزایا و خطرات بالقوه مرتبط با فناوری هوش مصنوعی (AI) باشد.

دو سناتور ایالات متحده در روز جمعه، 8 سپتامبر، همزمان با تشدید تلاش‌های کنگره برای رگوله کردن این فناوری نوظهور، از طرحی دو حزبی برای قانون هوش مصنوعی (AI) رونمایی کردند.

چارچوب ارائه شده توسط سناتورها، ریچارد بلومنتال (Richard Blumenthal) و جاش هاولی (Josh Hawley)، از صدور مجوز اجباری برای شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی حمایت می‌کند و روشن می‌سازد که حفاظت از مسئولیت فناوری از این شرکت‌ها در برابر اقدامات قانونی حمایت نمی‌کند.

سناتور بلومنتال در بیانیه‌ای در پلتفرم X (توئیتر سابق) اعلام کرد که این چارچوب دو حزبی نشان‌دهنده یک گام مهم به جلو است که شامل یک برنامه قانونی قوی و جامع برای اجرای اقدامات امنیتی ملموس و قابل اجرا در مورد هوش مصنوعی است. انتظار می‌رود که این چارچوب راهنمایی برای مدیریت مزایا و خطرات بالقوه فناوری هوش مصنوعی باشد.

سناتور هاولی تاکید کرد که اصول ذکر شده در این چارچوب باید به عنوان مبنایی برای کنگره عمل کند تا در مورد مقررات هوش مصنوعی اقدام کند.

“ما به جلسات استماع با رهبران و کارشناسان صنعت، و همچنین دیگر گفتگوها و تحقیقات برای ایجاد ائتلافی برای حمایت از قانون ادامه خواهیم داد.”

این چارچوب ایجاد یک سیستم صدور مجوز را پیشنهاد می‌کند که تحت نظارت یک نهاد نظارتی مستقل عمل می‌کند. این قانون توسعه‌دهندگان مدل هوش مصنوعی را ملزم می‌سازد که در این نهاد نظارتی ثبت‌نام کنند، که دارای اختیار انجام ممیزی از این متقاضیان مجوز است.

تصویر-چارچوب-هوش-مصنوعی
تصویر چارچوب هوش مصنوعی

علاوه بر این، این چارچوب پیشنهاد می‌کند که کنگره باید به صراحت بیان کند که بخش 230 قانون تناسب ارتباطات (Communications Decency Act)، که حمایت‌های قانونی را برای شرکت‌های فناوری برای محتوای شخص ثالث فراهم می‌کند، شامل برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی نمی‌شود. بخش‌های دیگر این چارچوب از شفافیت شرکتی، حمایت از مصرف‌کننده و کودک و همچنین اقدامات مربوط به امنیت ملی حمایت می‌کند.

بلومنتال و هاولی، که کمیته فرعی حقوقی سنا در زمینه حریم خصوصی، فناوری و قانون را رهبری می‌کنند، برنامه‌هایی را نیز برای جلسه استماع فاش کرده‌اند. این جلسه شامل سخنرانی چهره‌های برجسته مانند برد اسمیت (Brad Smith)، نایب رئیس و رئیس مایکروسافت؛ ویلیام دالی (William Dally)، دانشمند ارشد و معاون ارشد تحقیقات در NVIDIA؛ و وودرو هارتزوگ (Woodrow Hartzog)، استاد دانشکده حقوق دانشگاه بوستون (Boston University School of Law) خواهد بود.

رونمایی از این چارچوب و اعلامیه استماع همراه آن قبل از جلسه بحث و تبادل نظر چاک شومر (Chuck Schumer)، رهبر اکثریت سنا، در مورد هوش مصنوعی انجام می‌شود. این جلسه قرار است با حضور رهبران شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه هوش مصنوعی برگزار شود که اطلاعاتی را در مورد مزایا و خطرات بالقوه مرتبط با هوش مصنوعی به قانون‌گذاران ارائه می‌دهند.

شومر همچنین چارچوب هوش مصنوعی را در ماه ژوئن معرفی کرد. چارچوب او طیف گسترده‌ای از اصول فاندامنتال را بر خلاف اقدامات دقیق‌تر پیشنهاد شده توسط هاولی و بلومنتال ترسیم کرد.

دیدگاه خود را درباره رونمایی سناتورها از طرحی دو حزبی برای مقررات جامع مربوط به هوش مصنوعی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.