هک 27 میلیون دلار رمز ارز در صرافی CoinEx

هک-27-میلیون-دلار-رمز-ارز-در-صرافی-CoinEx
آنچه در این مقاله میخوانید

یک کیف پول گرم صرافی CoinEx 27 میلیون دلار از توکن‌های مختلف را به کیف پولی بدون سابقه قبلی منتقل کرد، که تیم صرافی از آن به عنوان “خروج غیرعادی” یاد کرد.

در 12 سپتامبر، صرافی رمزارز CoinEx شاهد جریان‌های غیرعادی قابل‌توجهی از رمز ارزها به آدرسی بدون سابقه قبلی بود که باعث شد کارشناسان امنیتی به هک شدن صرافی مشکوک شوند. پلتفرم امنیتی بلاک چین Cyvers Alerts ضرر و زیان حاصل از این جریان غیرعادی را حدود 27 میلیون دلار برآورد کرده است.

تقریباً در ساعت 1:21 بعد از ظهر به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC)، یک کیف پول گرم CoinEx حدود 4,947 اتریوم به ارزش 7.9 میلیون دلار در آن زمان را به یک حساب اتریوم منتقل کرد. حساب دریافت کننده قبل از این تراکنش سابقه قبلی نداشته است.

بلافاصله پس از این تراکنش، کیف پول گرم CoinEx شروع به انتقال مقادیر زیادی توکن به همان آدرس کرد. حدود 408,741 استیبل کوین دای (Dai)، 2.7 میلیون توکن Graph (GRT)، 29,158 توکن یونی سواپ (Uniswap) و بسیاری توکن‌های دیگر از این کیف پول منتقل شدند.

شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield این جریان را “مشکوک” گزارش کرد. خولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس تحقیقات CryptoQuant، همچنین ادعا کرد که رفتار کیف پول CoinEx “عجیب” است، چون ذخایر اتریوم “اکنون اساساً صفر است.”

در ساعت 5:25 عصر به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC)، صرافی CoinEx در توییتر تأیید کرد که این پلتفرم شاهد برداشت‌های مشکوکی بوده است. این صرافی اعلام کرد: “سیستم کنترل ریسک ما برداشت‌های غیرعادی از چندین آدرس کیف پول گرم مورد استفاده برای ذخیره دارایی‌های صرافی CoinEx را شناسایی کرد.” صرافی کوینکس افزود که یک “تیم تحقیقاتی ویژه” برای مشخص کردن آن چه اتفاق افتاده، تعیین شده بود.

این تیم همچنین ادعا کرد که رمز ارز برداشت‌شده بخش کوچکی از کل ذخایر صرافی است و کاربران “در قبال هر ضرری که ناشی از این مسئله است، ۱۰۰ درصد غرامت دریافت خواهند کرد”.

دیدگاه خود را درباره هک 27 میلیون دلار رمز ارز در صرافی CoinEx بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.