گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 15 سپتامبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-15-سپتامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، پس از انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار، ارزش سهام ایالات متحده تقویت شد. شاخص خرده‌فروشی برای یک ماه متوالی دیگر افزایش یافت و 0.6 درصد نسبت به ماه گذشته رشد کرد، در حالی که رشد 0.1 درصدی پیش‌بینی می‌شد.

داده‌های بازار کار همچنین به تداوم انقباضات اشاره می‌کند، درحالی که مطالبات اولیه بیکاری اندکی بیشتر شده و در هفته منتهی به 9 سپتامبر، به 220,000 رسیده است.

شاخص دلار به روند صعودی به بالای 105 ادامه داد و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده ثابت ماند.

بانک مرکزی اروپا (ECB) دهمین افزایش نرخ متوالی را در چرخه انقباضی خود انجام داد و نرخ بهره را به بالاترین حد جدید خود یعنی 4.0 درصد رساند.

با شروع قیمت‌گذاری در بازار بر اساس آخرین افزایش نرخ‌ها در چرخه انقباض، ارزش یورو کاهش یافت و ما انتظار داریم که قدرت یورو در کوتاه‌مدت کاهش یابد.

علاوه بر این، ما انتظار داریم زمانی که نرخ تورم به هدف مورد نظر نزدیک‌تر شود، آشفتگی‌های بازار در مورد کاهش نرخ‌‌ها تشدید خواهد شد.

فلزات پایه

پس از کاهش 25 واحدی نسبت ذخیره مورد نیاز توسط بانک خلق چین (PBoC) که دومین کاهش را در سال جاری رقم زد، بهای مجموعه فلزات پایه امروز اندکی افزایش یافت. در حالی که این حرکت شاخص دیگری از تعهد دولت برای حمایت از اقتصاد است، واکنش فعالان بازار همچنان نامشخص است.

ما شاهد هستیم که در حالی که اخبار مثبت از چین از مومنتوم مثبت در روز انتشار داده‌ها حمایت می‌کند، با توجه به وخامت مداوم ضریب اطمینان بازار در روند بهبود اقتصادی در سال جاری، هر اثر افزایشی بر قیمت فلزات پایه در حال کاهش است.

بهای آلومینیوم افزایش چشمگیری داشت و پیش از بازگشت به محدوده فعلی، به سطح 2,230 دلار در هر تن رسید و در زمان نگارش این گزارش، با قیمت 2,224.50 دلار در هر تن بسته شد.

به همین ترتیب، مس تلاش کرد تا به سطوح قیمتی بالاتر از 8,460 دلار در هر تن برسد اما نتوانست به بالاتر از این سطح افزایش یابد و به سطح 8,417.50 دلار در هر تن بازگشت.

از سوی دیگر، بهای روی از سطح مقاومت روانی 2,550 دلار در هر تن فراتر رفت تا با قیمت 2,570 دلار در هر تن، بالاترین قیمت مشاهده شده در ماه می، بسته شود.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش معاملات آتی نفت بار دیگر به دلیل تنگنای بازار فاندامنتال افزایش یافت، به طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، بالاتر از 90 و 93 دلار در هر بشکه معامله شدند.

بهای طلا و نقره تا حد زیادی، بدون تغییر باقی ماندند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 15 سپتامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.