حمایت سران G20 از توصیه‌های هیئت ثبات مالی در مورد مقررات رمز ارزها

حمایت-سران-G20-از-توصیه‌های-هیئت-ثبات-مالی-در-مورد-مقررات-رمز-ارزها
آنچه در این مقاله میخوانید

رهبران گروه 20 (G20) پس از برگزاری نشست سران خود در دهلی‌نو، بیانیه خود را منتشر کردند. آنها “توصیه‌های سطح بالای هیئت ثبات مالی (SFB) برای تنظیم، سرپرستی و نظارت بر فعالیت‌ها و بازارهای دارایی‌های رمزنگاری ‌شده و تدارکات جهانی استیبل کوین” را تایید کرده و از چندین گزارش ارائه شده از سوی سازمان‌های تنظیم‌ استاندارد استقبال کردند. سران گروه 20 بر اجرای موثر و به موقع این توصیه‌ها به شیوه‌ای ثابت در سطح جهانی برای جلوگیری از زیر پا گذاشتن قانون تأکید کردند.

انتشار بیانیه سران G20

سران گروه 20 روز یکشنبه پس از برگزاری نشست دو روزه خود در دهلی‌نو، بیانیه خود را منتشر کردند. هند در سال جاری ریاست گروه ۲۰ (G20) را بر عهده دارد. این بیانیه 37 صفحه‌ای شامل بخشی در مورد خط مشی و مقررات دارایی‌های کریپتو و ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

در این بیانیه آمده است: “ما به نظارت دقیق بر خطرات پیشرفت‌های سریع در اکوسیستم دارایی‌های کریپتو ادامه می‌دهیم. ما توصیه‌های سطح بالای هیئت ثبات مالی (SFB) برای تنظیم، سرپرستی و نظارت بر فعالیت‌ها و بازارهای دارایی‌های رمزنگاری ‌شده و تدارکات جهانی استیبل کوین را تایید می‌کنیم.” هیئت ثبات مالی (FSB) هر دو توصیه برای رمز ارزها و استیبل کوین‌ها را در ماه جولای نهایی کرد. در این بیانیه همچنین آمده است:

“ما از هیئت ثبات مالی (SFB) و سازمان تنظیم استاندارد (SSB) می‌خواهیم از اجرای موثر و به موقع این توصیه‌ها به شیوه‌ای پایدار در سطح جهانی برای جلوگیری از زیر پا گذاشتن قانون حمایت کنند.”

رهبران G20 از چندین گزارش در مورد دارایی‌های رمزنگاری شده، شامل “برنامه کاری مشترک هیئت ثبات مالی (FSB) و سازمان تنظیم استاندارد (SSB)”، “گزارش ترکیبی صندوق بین‌المللی پول-هیئت ثبات مالی” و “گزارش بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) در مورد اکوسیستم رمز ارزها: عناصر کلیدی و ریسک‌ها” استقبال کردند.

در این بیانیه، اشاره شده است که گزارش ترکیبی صندوق بین‌المللی پول-هیئت ثبات مالی شامل نقشه راهی است “که از یک سیاست و چارچوب نظارتی هماهنگ و جامع با در نظر گرفتن طیف کاملی از خطرات و ریسک‌های خاص بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه (EMDEs) و اجرای مداوم استانداردهای FATF در سطح جهان حمایت می‌کند تا خطرات ناشی از پولشویی و تامین مالی تروریسم را برطرف کند.” همچنین، در این بیانیه آمده است:

“وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی ما در نشست اکتبر 2023 درباره پیشبرد نقشه راه بحث خواهند کرد.”

در اوایل این ماه، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر دارایی هند، فاش کرد که کشورهای گروه 20 به طور جدی در حال بحث در مورد چارچوب جهانی برای دارایی‌های رمزنگاری شده در دوران ریاست هند در این گروه هستند.

در خصوص ارز دیجیتال بانک مرکزی، در این بیانیه آمده است: “ما از بحث در مورد پیامدهای مالی کلان بالقوه ناشی از معرفی و پذیرش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs)، به ویژه در مورد پرداخت‌های فرامرزی و همچنین در مورد سیستم پولی و مالی بین‌المللی استقبال می‌کنیم.”

در ادامه، این بیانیه خاطرنشان می‌کند: “ما از گزارش مرکز نوآوری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BISIH) در مورد درس‌های آموخته شده در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی استقبال می‌کنیم و منتظر گزارش صندوق بین المللی پول در مورد پیامدهای مالی کلان بالقوه پذیرش گسترده این ارزها هستیم تا بحث در مورد این موضوع را پیش ببریم.”

نظر شما در مورد بیانیه سران G20 در مورد دارایی‌های کریپتو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره حمایت سران G20 از توصیه‌های هیئت ثبات مالی در مورد مقررات رمز ارزها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.