آخرین افزایش نرخ بهره اروپا چه زمانی خواهد بود؟

آخرین افزایش نرخ بهره اروپا چه زمانی خواهد بود؟
آنچه در این مقاله میخوانید

هولزمن از بانک مرکزی اروپا می‌گوید که آخرین افزایش نرخ بهره معلوم نیست چه زمانی باشد.

به گفته رابرت هولزمن، عضو شورای حکام، تورم سرسخت منطقه یورو می‌تواند بانک مرکزی اروپا را مجبور به افزایش مجدد نرخ بهره کند.

هولزمن در مصاحبه‌ای در اسپانیا، در گردهمایی روسای دارایی اروپا گفت: ما مطمئناً نمی‌گویم که این افزایش نهایی بوده است. احتمال آن زیاد نیست، اما این خطر وجود دارد که ممکن است به تشدید بیشتر نیاز داشته باشیم.

این اظهارات هولزم را همسو با سایر روسای بانک مرکزی قرار می‌دهد که نسبت به وقفه زودهنگام از محدودیت‌ها هشدار داده‌اند.

Bostjan Vasle اسلوونیایی روز جمعه گفت که او نیاز به افزایش بیشتر را رد نمی‌کند، در حالی که مارتینز کازاکس، رئیس بانک لتونی استدلال کرد که افزایش دیگری ممکن است هنوز ضروری باشد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از آخرین تصمیم نرخ بهره گفت که هنوز خیلی زود است که بگویم به اوج رسیده است یا خیر.

چشم‌انداز اقتصادی در هفته‌های گذشته بدتر شده است، با این حال، وضعیتی است که اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا بانک مرکزی اروپا با افزایش خود ادامه خواهد داد یا نه، در حاله‌ای از ابهام است.

هولزمن گفت: تصمیم آسانی نبود و برای دستیابی به توافق باید همه استدلال‌ها را با دقت بررسی کرد. به همین دلیل است که معتقدم می‌توانیم از نتیجه راضی باشیم.

دیدگاه خود را درباره آخرین افزایش نرخ بهره اروپا چه زمانی خواهد بود؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.