هک کیف پول رمز ارزهای مارک کوبان و از دست رفتن 870,000 دلار

هک-کیف-پول-رمز-ارزهای-مارک-کوبان-و-از-دست-رفتن-870,000-دلار
آنچه در این مقاله میخوانید

ظاهراً هکرها کیف پول متعلق به مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار میلیاردر، را هک کرده و تعدادی از رمز ارزهای او را به سرقت برده‌اند. مالک تیم Dallas Mavericks NBA که این سرقت را تایید کرده است، توانسته است وجوه دیجیتال باقیمانده را به صرافی رمز ارز Coinbase ایالات متحده منتقل کند.

کیف پول متاماسک (Metamask) مارک کوبان توسط هکرها تخلیه شد

رمز ارزهایی به ارزش صدها هزار دلار آمریکا آشکارا توسط هکرها از یک کیف پول گرم متعلق به مارک کوبان، کارآفرین آمریکایی، به سرقت رفته است. این میلیاردر در رسانه‌های فعال در حوزه رمز ارزها تایید کرد که قربانی یک حمله شده است.

جابجایی مشکوک وجوه از کیف پول، که به مدت 160 روز غیرفعال بود، اولین بار توسط واز (Wazz)، پلیس مخفی بلاک چین، در روز جمعه مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس تاریخچه تراکنش کیف پول متاماسک که در Etherscan به عنوان “Mark Cuban 2” شناسایی شده است، در عرض چند دقیقه، مبالغی از رمز ارزهای مختلف، از جمله استیبل کوین و توکن، به ارزش مجموعا 870,000 دلار تخلیه شده است.

کوبان هک کیف پول خود را در پایگاه خبری کریپتو دی ال نیوز (DL News) تایید کرد. او گفت: “من برای اولین بار بعد از چند ماه رفتم متامسک. حتما من را زیر نظر داشته‌اند.” او افزود: “من تقریباً مطمئن هستم که نسخه‌ای از متاماسک را دانلود کرده‌ام که در آن چیزهای زیادی وجود دارد.” این کیف پول چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.

در تراکنش بعدی، حدود 2 میلیون دلار USDC نیز به کیف پول دیگری ارسال شد. کوبان فاش کرد که دارایی‌های باقی مانده را به کوین بیس کاستدی (Coinbase Custody) منتقل کرده است. او همچنین گفت که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را در Opensea قفل کرده و تمام پالیگان‌های خود را نیز منتقل کرده است. شرکت اطلاعات رمز ارزهای Arkham خاطرنشان کرد:

“آدرس مارک کوبان “mcuban” دیشب به ارزش 870 هزار دلار تخلیه شد. چیزی که برخی ممکن است در نظر نگیرند، این است که این زیان می‌توانست بسیار بدتر باشد. کوبان در همین کیف پول، دارای حدود 2.5 میلیون USDC روی پالیگان است! خوشبختانه، او توانست آن را بدون اطلاع هکرها، به کوین بیس منتقل نماید.”

سرمایه گذاری مارک کوبان در فضای رمز ارزها بدون مشکل نبوده است. در سال 2021، او در سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای به نام Iron Finance، زمانی که ارزش استیبل کوین آن به نام titan نابود شد، دارایی‌های او نیز از بین رفت و به شدت ضرر کرد.

اعضای برجسته جامعه رمز ارزها نیز از هک دچار زیان شده‌اند. چند روز پیش، حساب ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در پلتفرم X، توییتر (Twitter) سابق، برای تبلیغ یک کلاهبرداری رمز ارزی هک شد که منجر به از دست رفتن بیش از 690,000 دلار برای افرادی شد که در معرض کلاهبرداری قرار گرفتند. بنیانگذار اتریوم بعدها تایید کرد که قربانی یک حمله تعویض سیم کارت شده است.

نظر شما در مورد حوادثی مانند هک کیف پول رمز ارزهای کوبان و حساب X بوترین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هک کیف پول رمز ارزهای مارک کوبان و از دست رفتن 870,000 دلار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.