هشدار پیتر شیف درباره «بحران عظیم» و روند سریع دلارزدایی

هشدار-پیتر-شیف-اقتصاددان-درباره-بحران-عظیم-و-روند-سریع-برای-دلارزدایی
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان، نسبت به “روند سریع” برای دلارزدایی هشدار داده است. او پیش‌بینی کرد: “بحران عظیمی رخ خواهد داد” و افزود که “اقتصاد را به رکود می‌کشد و مردم درد اقتصادی را احساس می‌کنند”.

هشدار پیتر شیف در مورد دلار آمریکا

پیتر شیف، اقتصاددان و از طرفداران سرمایه‌گذاری روی طلا، هفته گذشته در مصاحبه با دیوید رودریگز (David Rodriguez) هشدار خود را درباره سقوط قریب‌الوقوع دلار آمریکا تکرار کرد.

شیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا همه از دلار آمریکا فاصله می‌گیرند، گفت: “همین طور خواهد بود. در حال حاضر، این روند بسیار ناچیز است.” با این حال، او تاکید کرد:

“به زودی، طوفانی به پا خواهد شد که همه برای فاصله گرفتن از دلار عجله دارد.”

شیف توضیح داد که فاصله گرفتن دسته جمعی از دلار آمریکا اتفاق خواهد افتاد “چون ما این کسری‌ها را داریم – 2 تریلیون دلار به اضافه کسری بودجه سالانه – که ممکن است آنها بسیار بیشتر از 2 تریلیون دلار، یعنی به 3 یا 4 تریلیون دلار نیز افزایش یابند.” او تاکید کرد: “در طول رکود رسمی بعدی، این مسئله کاملاً ناپایدار خواهد بود. هنگامی که بیکاری واقعاً افزایش می‌یابد، کسری بودجه به 4 تا 5 تریلیون دلار در سال خواهد رسید. در حال حاضر، ما حدود 33 تریلیون دلار بدهی ملی داریم و بهره بدهی در حال حاضر سومین ردیف بزرگ در بودجه دولت است.”

این اقتصاددان افزود: “تا سال آینده، سود بدهی بزرگترین هزینه‌ای خواهد بود که دولت داشته است… در نهایت، این تنها هزینه‌ای خواهد بود که داریم. اگر این روند به همین صورت ادامه پیدا کند، پولی برای چیزی جز بهره باقی نمی‌ماند و بدیهی است که نمی‌توانیم به آن نقطه برسیم.” او پیش‌بینی کرد:

“خیلی قبل از این که به آنجا برسیم، یک بحران عظیم رخ خواهد داد که همان طور که می‌دانید، اقتصاد را به رکود می‌کشاند و مردم درد اقتصادی را احساس می‌کنند.”

شیف همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها در سراسر جهان، مانند کشورهای عضو گروه بریکس (BRICS)، دلار آمریکا را کنار گذاشته و از ارزهای ملی خود در تجارت بین‌المللی استفاده می‌کنند. او تاکید کرد که ایالات متحده، مانند زمانی که ذخایر دلاری روسیه را مسدود کرد، از دلار آمریکا به عنوان یک سلاح برای اِعمال تحریم‌ها استفاده کرده است. او اظهار داشت: “این یک زنگ هشدار بزرگ برای همه ملت‌های جهان، به‌ ویژه ملتی مانند چین… و شاید عربستان سعودی بود”. او تشریح کرد:

“این هشدار حاوی این پیام بود که از دلار فاصله بگیرید، در غیر این صورت در موقعیت بسیار آسیب پذیری قرار می‌گیرید چون ایالات متحده می‌تواند شما را به خاطر استفاده از دلار مجازات کند.”

شیف بارها در مورد اقتصاد ایالات متحده و دلار آمریکا هشدار داده است. هفته گذشته، او گفت که ایالات متحده نمی‌تواند هزینه‌های جدایی اقتصاد خود از چین را بپردازد. ماه گذشته، او درباره یک “بحران مالی تمام عیار” که اقتصاد ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هشدار داد.

آیا با نظر پیتر شیف، اقتصاددان، در مورد اقتصاد ایالات متحده و دلار آمریکا موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار پیتر شیف درباره «بحران عظیم» و روند سریع دلارزدایی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.