انجمن بانکداران آمریکا: CBDC غیرضروری است

انجمن-بانکداران-آمریکا-CBDC-غیرضروری-است
آنچه در این مقاله میخوانید

انجمن بانکداران آمریکا (ABA)، سازمانی که نماینده بانک‌هایی است که 18 تریلیون دلار سپرده دارند و 11 تریلیون دلار وام پردازش می‌کنند، معتقد است که انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده “غیرضروری” است و با توجه به این که دلار در حال حاضر دیجیتال است، “ریسک‌های غیرقابل قبولی” را برای سیستم مالی به همراه خواهد داشت.

انجمن بانکداران آمریکا مخالف ایده ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده

انجمن بانکداران آمریکا (ABA) از پیشنهاد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده انتقاد کرده و اعلام کرده است که این مسئله باعث ایجاد اختلال در سیستم بانکی می‌شود. این انجمن در بیانیه‌ای که برای ارائه به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا آماده ‌شده، تأکید کرد که معرفی دلار دیجیتال “غیرضروری” است و “خطرات و هزینه‌های غیرقابل قبولی برای سیستم مالی” به همراه دارد.

از نظر انجمن بانکداران آمریکا، دلار آمریکا در حال حاضر دیجیتال است و توسط طیف گسترده‌ای از سیستم‌های پرداخت، از جمله کارت‌های نقدی و اعتباری، Zelle، ACH، wire، RTP، Paypal، Venmo، Cashapp و سایر برنامه‌های فین‌تک که جریان دلار را در داخل و خارج از ایالات متحده تسهیل می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

حتی در بخش نهادی، این انجمن توضیح می‌دهد که Fednow، سیستم پرداخت متمرکز بر مؤسسه مالی، امکان تراکنش‌های عمده فروشی را در 24 ساعت شبانه‌روز بدون نیاز به ابزار جدید فراهم می‌کند. با این حال، انجمن بانکداران اعلام می‌کند که بانک‌ها در حال تحقیق در مورد پیاده‌سازی ابزارهای دفتر کل توزیع شده برای پرداخت، اما بدون نیاز یا دخالت ارز دیجیتال بانک مرکزی، هستند.

انجمن بانکداران آمریکا اظهار می‌دارد که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نقش بانک‌ها را در سیستم مالی ایالات متحده تضعیف می‌کند و به “رقیب برتر سپرده‌های بانکی خرده‌فروشی” تبدیل می‌شود، چون این سپرده‌ها به فدرال رزرو منتقل می‌شوند و توانایی بانک‌ها برای صدور اعتبار را محدود کرده یا از بین می‌برند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده‌فروشی

با این وجود، انجمن بانکداران آمریکا قبول دارد که نوع دیگری از ارز دیجیتال بانک مرکزی، که برای استفاده عموم مردم هدایت نشده است، ممکن است نیاز به ارزیابی بیشتر داشته باشد.  ارزهای دیجیتال بانک مرکزی عمده‌فروشی، که فقط برای انجام معاملات بین‌ مؤسسات مالی و فدرال رزرو استفاده می‌شوند، می‌توانند توسط سیستم مالی به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

برنامه‌ای آزمایشی برای این مورد استفاده، که در آن پرداخت‌ها بین مؤسسات مالی با استفاده از یک ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده‌فروشی تسویه می‌شد، توسط مرکز نوآوری فدرال رزرو نیویورک با مشارکت BNY Mellon، Citi، HSBC، Mastercard، PNC Bank، TD Bank، Truist، بانک ایالات متحده، و Wells Fargo اجرا شد. گزارشی که در ماه جولای منتشر شد، نشان داد که سیستم ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده‌فروشی “می‌تواند به عنوان یک سیستم پرداخت بر روی یک پلتفرم فناوری جدید با موفقیت عمل کند.”

نظر شما در مورد موضع انجمن بانکداران آمریکا در مورد صدور دلار دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره انجمن بانکداران آمریکا: CBDC غیرضروری است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.