سیاست‌های هنگ‌کنگ در حمایت از رمز ارزها بسیار پایدار است

سیاست‌های-هنگ‌کنگ-در-حمایت-از-رمز-ارزها-بسیار-پایدار-است
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از اعضای شورای قانونگذاری هنگ کنگ به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اطمینان داده است که سیاست‌های هنگ کنگ در حمایت از رمز ارزها “بسیار پایدار” هستند. در پاسخ به اظهارات بوترین مبنی بر ناآشنایی خود با هنگ کنگ و “تعامل پیچیده” آن با سرزمین اصلی چین، قانونگذار از بنیانگذار اتریوم دعوت کرد تا از هنگ کنگ بازدید کند تا درک عمیق‌تری از مقررات مربوط به رمز ارزهای این شهر به دست آورد.

پاسخ قانونگذار هنگ کنگ به نظرات ویتالیک بوترین در مورد سیاست مربوط به رمز ارزها

جانی نگ (Johnny Ng)، یکی از اعضای شورای قانونگذاری هنگ کنگ، به اظهارات ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم در رابطه با سیاست‌های مربوط به رمز ارزهای هنگ کنگ واکنش نشان داده است. بوترین در اجلاس انتقال Web3 (Web3 Transition Summit) امسال در سنگاپور که در 4 سپتامبر برگزار شد، در مورد پروژه‌های مربوط به رمز ارزهایی که به دنبال راه‌اندازی فعالیت خود در هنگ کنگ هستند، هشدار داد.

نگ در پلتفرم رسانه اجتماعی X نوشت: “دیروز، ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم نظرات خود را در مورد توسعه پروژه‌های دارایی مجازی (پروژه مربوط به رمز ارزها) در هنگ کنگ به اشتراک گذاشت. من به حق او برای اظهار نظر احترام می‌گذارم، اما در عین حال، فکر می‌کنم که او وضعیت هنگ کنگ را درک نمی‌کند.” او ادامه داد:

“من صمیمانه از آقای بوترین دعوت می‌کنم که برای درک بهتر شرایط به هنگ کنگ بیاید. من مایل به هماهنگی با موسسات و شرکت‌های مربوطه هستم تا وضعیت هنگ کنگ را با او در میان بگذارم.”

بوترین در این نشست اظهار داشت که هنگ کنگ را به خوبی درک نمی‌کند. نگ توضیح داد که هنگ کنگ تحت تمهیدات “یک کشور، با دو سیستم” با قدرت قانونگذاری عمل می‌کند.

او توضیح داد: “به عنوان یکی از اعضای شورای قانونگذاری منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، مایلم به اطلاع شما برسانم که هر سیاست یا قانون در هنگ کنگ یک دوره بحث، شامل نوشتن سیاست‌های دولتی، مشاوره عمومی، بحث در کمیته‌های متعدد، شورای قانونگذاری و مجمع عمومی و غیره، را پشت سر می‌گذارد. بنابراین، امیدوارم ویتالیک شرایط واقعی را درک کند.”

بنیانگذار اتریوم همچنین گفت که او حتی “تعامل پیچیده” بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین را چندان درک نمی‌کند. نگ در پاسخ گفت که چین و هنگ کنگ “پیچیدگی‌های ذکر شده از سوی ویتالیک را ندارند.”

نگ تاکید کرد: “دولت مرکزی همیشه از توسعه “یک کشور، با دو سیستم” در هنگ کنگ ابراز حمایت کرده است؛ بنابراین، هنگ کنگ امکان تدوین سیاست‌های مربوط به دارایی‌های مجازی را دارد و از ورود شرکت‌های جهان برای توسعه در هنگ کنگ استقبال می‌کند.”

در حالی که بوترین اظهار داشت که سیاست‌های مربوط به رمز ارزها در هنگ‌کنگ “اکنون بسیار مناسب هستند”، این سوال را مطرح کرد که “سطح این تناسب چقدر پایدار است؟” نگ در پاسخ گفت: “سیاست‌ها و قوانین هنگ کنگ یک شبه تغییر نخواهد کرد. همه راهبردها و مقررات مربوطه اجماع عمومی و رویه‌های کاملی را طی کرده‌اند.” این قانونگذار در خاتمه گفت:

“بنابراین، می‌توانم با اطمینان، به آقای ویتالیک بوترین بگویم که سیاست‌های هنگ کنگ بسیار پایدار هستند.”

نظر شما در مورد پاسخ قانونگذار به اظهارات ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، در مورد سیاست‌های مربوط به رمز ارزها در هنگ کنگ چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره سیاست‌های هنگ‌کنگ در حمایت از رمز ارزها بسیار پایدار است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.