کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دسترسی فوری به زیرساخت بایننس را رد کرد

کمیسیون-بورس-و-اوراق-بهادار-ایالات-متحده-دسترسی-فوری-به-زیرساخت-بایننس-را-رد-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

در شکست دیگری برای دولت، یک قاضی فدرال درخواست رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده برای بازرسی زیرساخت‌های فناوری صرافی بایننس (Binance) ایالات متحده را رد کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این شرکت تابعه صرافی پیشگام رمز ارز بایننس در آمریکا را به عدم همکاری با تحقیقات خود متهم می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نمی‌تواند مجوز دادگاه را برای بازرسی نرم افزار بایننس ایالات متحده کسب کند

بلومبرگ (Bloomberg) گزارش داد که رگولاتورهای اوراق بهادار در ایالات متحده نتوانستند قاضی را متقاعد کنند که فوراً به آنها اجازه دهد تا نرم افزار پلتفرم معاملات رمز ارز بایننس ایالات متحده را به عنوان بخشی از پرونده علیه بازوی داخلی بزرگترین صرافی دارایی‌های دیجیتال در جهان بررسی کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار شکایت کرد که از زمانی که اقدام قانونی علیه آن، شعبه جهانی آن و چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، موسس و مدیر عامل بایننس در ماه ژوئن انجام داده، برای به دست آوردن اطلاعات از این نهاد با مشکل مواجه شده است. در 18 سپتامبر، کمیسیون همچنین به دنبال وادار کردن این شرکت به ارائه اطلاعات درخواستی بیشتر بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تشکیل پرونده خود استدلال کرد که بایننس ایالات متحده به طور کامل از حکمی که آن را ملزم به تحویل اسناد مربوط به نگهداری و کنترل وجوه رمز ارز مشتریان می‌کند، پیروی نکرده است. این آژانس مدعی است که صرافی کمتر از 250 سند را تحویل داده و تنها سه شاهد را برای شهادت دادن پیشنهاد کرده است.

با این حال، طی جلسه استماع روز دوشنبه، ضیا فاروکی (Zia Faruqui)، قاضی فدرال، اظهار داشت که “در حال حاضر تمایلی به صدور اجازه بازرسی ندارد.” او همچنین اصرار داشت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید درخواست‌های مناسب‌تری را ارائه کرده و با شاهدان دیگری صحبت کند.

تصمیم فاروکی مبنی بر ممانعت از دسترسی فوری کمیسیون بورس و اوراق بهادار به سیستم‌های بایننس ایالات متحده یک نقص آیین‌نامه‌ای برای این آژانس محسوب می‌شود که در اوایل سال جاری ادعا کرد که بایننس و بایننس ایالات متحده که در سال 2019 برای خدمات‌رسانی به مشتریان ایالات متحده راه‌اندازی شدند، در واقع مستقل نبودند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌خواهد فناوری به کار گرفته شده توسط بایننس ایالات متحده را برای شناسایی پیوندهای مشکوک به پلتفرم جهانی بازرسی کند. این رگولاتور همچنین اصرار دارد که باید اطمینان حاصل شود که شرکت ثبت شده در میامی کنترل دارایی‌های مشتری را در طول دادخواهی در اختیار دارد.

بایننس ایالات متحده تاکنون در برابر تلاش‌ها برای برکناری مدیران خود مقاومت کرده و مدعی است که آنها اطلاعات آشکاری در مورد امنیت و نگهداری وجوه مشتریان ندارند، در حالی که وکلای آن جستجوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اسناد را “بیش از حد” توصیف کرده‌اند.

در حالی که بایننس موفق شده از مسدود شدن دارایی‌های پلتفرم ایالات متحده خود در اواسط ماه ژوئن جلوگیری کند، شعبه آمریکایی آن به دلیل دعوای حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آسیب جدی دید. طبق آخرین ارقام ارائه شده از سوی Ccdata، از این ماه، حجم معاملات ماهانه این پلتفرم نسبت به ژانویه 2022، 98 درصد کاهش یافته است.

این صرافی که با مشکلاتی با شرکای بانکی خود مواجه بود، مجبور شد سپرده‌های دلاری خود را در اوایل سال جاری به حالت تعلیق درآورد. این صرافی همچنین اعلام کرد که در حال انتقال به تنها تجارت رمز ارزها است و تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرده است.

سه مدیر کلیدی بایننس ایالات متحده، شامل برایان شرودر (Brian Shroder)، مدیرعامل، و کریشنا جووادی (Krishna Juvvadi) و سیدنی ماجلیا (Sidney Majalya)، روسای بخش حقوقی و ریسک، که در بحبوحه موج دیگری از کاهش مشاغل که در آن صرافی نیروی کار خود را یک سوم کاهش داد، اخیراً مشاغل خود را ترک کردند.

به نظر شما، چه نتیجه‌ای از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده علیه بایننس (Binance) و شرکت تابعه آمریکایی آن حاصل خواهد شد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دسترسی فوری به زیرساخت بایننس را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.