گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 21 سپتامبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-21-سپتامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز قبل از برگزاری نشست فدرال رزرو، ارزش دارایی‌های پرریسک، شامل سهام ایالات متحده، با توقف قیمت‌گذاری در بازار، تقویت شد. در حالی که انتظارات برای ثابت نگه داشتن نرخ‌ها محقق شد، سیاست‌گذاران عقیده دارند که ممکن است قبل از این که نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری در سال آینده بالا نگه دارند، افزایش نرخ دیگری لازم باشد.

پس از آخرین افزایش قیمت، انتظار داریم سرمایه‌گذاران توجه خود را به شاخص‌های اقتصاد کلان، به ‌ویژه شاخص‌هایی که دارای انحراف در جهت نزولی هستند، آغاز کنند تا به پیشبرد زمان‌بندی و تعیین مقیاس کاهش‌ها در سال آینده کمک کنند.

شاخص دلار به روند نزولی خود ادامه داد در حالی که بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در حدود 4.30 درصد نوسان داشت.

پس از کاهش نرخ تورم کمتر از حد انتظار، با رشد 6.7 درصدی نسبت به سال گذشته، ارزش پوند پایین آمد، در حالی که تورم مربوط به کالاهای غیر خوراکی به 6.3 درصد کاهش یافت.

این مسئله امکان افزایش قابل توجه نرخ‌ها از سوی بانک انگلیس (BOE) را پایین آورده است. در زمان نگارش این گزارش، سوآپ‌های فوروارد بر اساس نشست فردا قیمت‌گذاری می‌شوند تا به افزایش 11 واحدی در نرخ‌ها منجر شود.

فلزات پایه

به دنبال ظهور نشانه‌های تازه‌ای از ثبات اقتصادی و ارزی در روزهای اخیر، چین نرخ‌های معیار خود را بدون تغییر نگه داشت.

بهای آلومینیوم، به‌ عنوان یکی از فلزات پایه که به اقتصاد کلان حساس‌تر است، افزایش یافت و از 2,250 دلار در هر تن به 2,256 دلار در هر تن بازگشت. از نظر فاندامنتال، با شروع فصل اوج سنتی در ماه سپتامبر، ما شاهد بهبود احساسات در کوتاه‌مدت هستیم. به لطف ادامه روند احیا در یوننان (Yunnan)، عرضه آلومینیوم افزایش یافت، جایی که ظرفیت عملیاتی آن به 5.55 میلیون تن رسید. ما انتظار داریم که عرضه حاصل از این منطقه در کوتاه‌مدت به عنوان عامل اصلی تولید کشور باقی بماند.

قیمت مس به بالاتر از 8,300 دلار در هر تن بازگشت و با قیمت 8,345.50 دلار در هر تن بسته شد.

فشار خرید طولانی مدت روی، انعطاف‌پذیری قیمت بالاتر از سطح 2,500 دلار در هر تن را نشان می‌دهد. این فلز با قیمت 2,555.50 دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

معاملات آتی نفت روند صعودی گذشته خود را از دست داد، و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، به 91 و 94 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به دنبال کاهش ارزش دلار، بهای طلا و نقره نیز افزایش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 21 سپتامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.