مقامات کره جنوبی شرکت‌های غیرقانونی فرابورس رمزارز را هدف قرار می‌دهند

مقامات-کره-جنوبی-شرکت‌های-غیرقانونی-فرابورس-رمزارز-را-هدف-قرار-می‌دهند
آنچه در این مقاله میخوانید

وکلا و رگولاتور‌های کره جنوبی توجه خود را به موضوعات گزارش‌شده در مورد شرکت‌های معاملاتی و سپرده‌گذاری غیرقانونی فرابورس (OTC) مبتنی بر رمز ارزها معطوف می‌کنند. در جریان سومین کنفرانس سالانه وکلا، مقامات با اشاره به نگرانی‌هایی که این شرکت‌ها در مورد تسهیل پولشویی و کلاهبرداری ایجاد می‌کنند، ضرورت افزایش مقررات در حوزه رمز ارزها را مطرح کردند. خدمات گمرک کره تخمین می‌زند که مبادلات غیرقانونی ارزهای دیجیتال به ارزش 5.6 تریلیون وون (4 میلیارد دلار) در سال 2022 رخ داده است.

نظارت بر شرکت‌های فرابورس رمز ارز رگوله‌نشده در کره جنوبی

بر اساس گزارش منطقه‌ای منتشر شده در روز یکشنبه، مقامات کره جنوبی تمرکز خود را بر بازار رمز ارزهای فرابورس (OTC) معطوف کرده‌اند. اساساً، معاملات فرابورس (OTC) شامل خرید و فروش مستقیم دارایی‌ها، مانند سهام، اوراق قرضه یا رمز ارزها، بین دو طرف خارج از بورس رسمی است. معاملات فرابورس (OTC) خارج از بورس انجام می‌شوند و مستلزم همان الزامات افشای دارایی‌های معامله شده در بورس نیستند.

در این گزارش، خاطرنشان شده است:

“شرکت‌های فرابورس ارز مجازی غیرقانونی دارای شرکت‌های خارج از کشور هستند و در تجارت تبدیل ارز مجازی به‌دست‌آمده به صورت غیرقانونی به وون کره یا ارز خارجی مشغول هستند. تنظیم مقررات این شرکت‌ها به عنوان کسب‌و‌کارهای دارایی‌های مجازی اعلام نشده ضروری است.”

کی نو سونگ (Ki No-Seong)، معاون دادستان ارشد و پارک مین وو (Park Min-woo) از کمیسیون خدمات مالی بر ضرورت توجه نظارتی به بازار غیرقابل تنظیم فرابورس در حوزه ارزهای دیجیتال تاکید کردند. این گزارش نشان می‌دهد که در حالی که Upbit، صرافی برجسته کره جنوبی، 192 رمز ارز را فهرست می‌کند، یک شرکت فرابورس بیش از 700 نوع رمز ارز را ارائه می‌دهد. نویسنده گزارش ادعا می‌کند که شرکت‌های فرابورس به عنوان نوعی “بازار سیاه” عمل می‌کنند.

این گزارش به بررسی فعالیت‌های سه نفری می‌پردازد که در حین استفاده از شرکت‌های فرابورس دستگیر شدند و رمز ارزهایی به ارزش 94 میلیارد وون (78.96 میلیون دلار) را به دست آوردند. بر اساس این گزارش، این معاملات «به درخواست لیبیایی‌ها» انجام شده و متعاقباً برای تبدیل به پول نقد به کره ارسال شده است. نویسنده گزارش قاطعانه تاکید می‌کند که کره جنوبی فاقد اقدامات نظارتی ویژه برای نظارت بر بخش فرابورس است.

گونگ بیونگ-سون (Gong Byeong-seon)، گزارشگر روزانه محلی، فاش کرد که در حال حاضر، کسب‌وکارهای دارایی مجازی داخلی مطابق با ماده 10 قانون اطلاعات مالی خاص از مشارکت در معاملات ارز مجازی از طریق شرکت‌های فرابورس منع شده‌اند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که سرمایه‌گذاران عادی تنها در صورت تخلف از قانون معاملات ارزی ممکن است با جریمه معاملات غیرقانونی ارز مواجه شوند.

نظر شما در مورد تمرکز کره جنوبی بر روی میزهای معاملاتی فرابورس (OTC) مبتنی بر رمز ارز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات کره جنوبی شرکت‌های غیرقانونی فرابورس رمزارز را هدف قرار می‌دهند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.