وکیلی که پول وان کوین را پولشویی کرده بود، دادرسی جدید را رد کرد

وکیلی-که-پول-وان-کوین-را-پولشویی-کرده-بود-دادرسی-جدید-را-رد-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک قاضی در ایالات متحده درخواست وکیلی را که 400 میلیون دلار از هرم رمز ارز وان کوین (Onecoin) پولشویی کرده بود، برای دادرسی جدید رد کرد. با وجود این که یکی از شاهدان کلیدی دادستان قطعاً در دادگاه دروغ گفته است، این حکم راه را برای محکومیت مارک اسکات (Mark Scott) 54 ساله باز می کند.

با وجود دروغ‌هایی که شاهدان گفته‌اند، قاضی در مورد بی‌گناهی وکیل وان کوین متقاعد نشده است

یکی از وکلایی که به سازمان‌دهندگان طرح معروف پونزی (Ponzi) وان‌کوین در پول‌شویی کمک کرد، با وجود دروغ‌های کنستانتین ایگناتوا (Konstantin Ignatov)، برادر مغز متفکر وان کوین، روجا ایگناتوا (Ruja Ignatova)، یکی از شاهدان علیه او، مجددا محاکمه نخواهد شد.

دادستان‌ها ادعا کردند که مارک اسکات 50 میلیون دلار برای راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری ساختگی به دست آورده است که برای پردازش 4 میلیارد دلار از وجوهی استفاده می‌شد که ایگناتوا، که هنوز تحت تعقیب FBI، اینترپل (Interpol) و یوروپل (Europol) است، از طریق کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان جمع‌آوری کرده است.

بلومبرگ (Bloomberg) در گزارشی یادآور شد که اسکات، شریک سابق لاک لرد (Locke Lord)، در نوامبر 2019 مجرم شناخته شد. او از پولی که دریافت می‌کرد، برای پرداخت هزینه‌های یک زندگی مجلل، از جمله خرید خانه‌های گران قیمت در کیپ کاد (Cape Cod)، ماساچوست (Massachusetts)، اقلام لوکس و اتومبیل و همچنین یک قایق تفریحی بزرگ استفاده کرد.

روز دوشنبه، ادگاردو راموس (Edgardo Ramos)، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، درخواست او برای محاکمه جدید را رد کرد و اظهار داشت که با وجود دروغ‌های کنستانتین ایگناتوا، یکی از بنیانگذاران Onecoin، در جایگاه شهود، متقاعد نشده است که “یک فرد بی‌گناه ممکن است محکوم شده باشد”.

کنستانتین، که به روجا ایگناتوا در کلاهبرداری کمک کرد، چهار سال پیش در لس آنجلس دستگیر شد، به اتهامات مربوط به Onecoin اعتراف کرد، در ایالات متحده به دنبال کسب حمایت از شاهد بود و موافقت کرد که علیه مارک اسکات شهادت دهد.

وکیل مدافع اسکات به دنبال یک محاکمه جدید بر اساس ادعاهایی در مورد اشتباهات قانونی در جریان دادگاه اصلی و شواهدی مبنی بر این نکته بود که ایگناتوا شهادت دروغ داده است. قاضی راموس خاطرنشان کرد که دادستان‌ها در مورد دروغ گفتن او در مورد برخی چیزها اختلاف نظر ندارند.

حکم او اکنون راه را برای محکومیت اسکات هموار می‌کند. آرلو دولین-براون (Arlo Devlin-Brown)، وکیل اسکات، در بیانیه‌ای گفت: “ما از این که دادگاه با توجه به شواهد غیرقابل انکار مبنی بر این که تنها شاهد همکار دولت شهادت دروغ داده است، محاکمه جدیدی را برگزار نکرد، ناامید شده‌ایم.” او افزود که موکل او قصد دارد تا درخواست فرجام‌ دهد.

وان‌کوین قربانیان را با پیشنهاد سرمایه‌گذاری در یک رمز ارز جعلی با همین نام که در مقطعی به عنوان «قاتل بیت‌کوین» شناخته می‌شد، فریب داد. این رمز ارز در سال 2014 راه‌اندازی شد و به عنوان یک طرح بازاریابی چند سطحی عمل کرد. روجا ایگناتوا آخرین بار در سال 2017 دیده شد و هنوز متواری است. کارل سباستین گرین وود (Karl Sebastian Greenwood)، یکی دیگر از بنیانگذاران Onecoin، اخیراً در ایالات متحده به 20 سال زندان محکوم شد.

آیا فکر می‌کنید درخواست مارک اسکات برای اعاده دادرسی دلایل کافی داشته باشد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وکیلی که پول وان کوین را پولشویی کرده بود، دادرسی جدید را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.