بیش از 98 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری‌شده کره جنوبی در خارج از این کشور

بیش-از-98-میلیارد-دلار-دارایی-رمزنگاری‌شده-کره-جنوبی-در-خارج-از-این-کشور
آنچه در این مقاله میخوانید

مالیات‌دهندگان کره جنوبی در سال جاری حدود 131 تریلیون وون (معادل بیش از 98 میلیارد دلار) دارایی‌های رمزنگاری شده را در حساب‌های خود در خارج از کشور اعلام کرده‌اند. این مبلغ توسط آژانس مالیاتی کشور اعلام شد و پس از آن اعلام شد که مقامات در سئول ارائه گزارش در مورد دارایی‌های مالی در خارج از کشور را اجباری کردند.

حدود 1,500 شرکت و شخص کره جنوبی حساب‌های رمز ارزهای خارجی خود را اعلام می‌کنند

به گزارش سرویس مالیاتی ملی (NTS) به نقل از آژانس خبری یونهاپ (Yonhap)، مردم کره جنوبی در سال 2023 در مجموع 186.4 تریلیون وون دارایی‌های خارجی را گزارش کرده‌اند که در مقایسه با 64 تریلیون وون سال گذشته رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

این آژانس خاطرنشان کرد که مجموع این مبلغ شامل 131 تریلیون وون (معادل 98.4 میلیارد دلار) رمز ارز است، و افزود که تعداد شرکت‌ها و افراد خصوصی که دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود را در حساب‌های خارج از کشور گزارش کرده‌اند، به 1,432 مورد رسیده است.

ایالات متحده مقصد اصلی حساب‌های خارج از کشور بود که توسط کسب‌وکارهای کره جنوبی نگهداری می‌شود، و پس از آن ژاپن و بریتانیا در رتبه‌های بعدی قرار دارند، در حالی که درمورد افراد، سنگاپور و هنگ کنگ، به ترتیب، در رتبه‌های دوم و سوم، پس از ایالات متحده قرار دارند.

با این حال، مقامات مالیاتی خاطرنشان کردند که تفکیک بر اساس کشور شامل دارایی‌های کریپتو نمی‌شود، چون ردیابی موقعیت جغرافیایی دارایی‌های دیجیتالی که در پلتفرم‌های معاملاتی کریپتو نگهداری می‌شوند، بسیار دشوارتر است.

بر اساس قوانین مالیاتی فعلی کشور، اتباع کره جنوبی و اشخاص حقوقی که بیش از 500 میلیون وون (حدود 377,000 دلار) در حساب‌های مالی خارجی خود دارند، صرف نظر از نوع دارایی، موظف هستند در ماه ژوئن آنها را به مقامات کشور خود گزارش کنند. افرادی که این کار را انجام ندهند، تا 20 درصد مبلغ اعلام نشده جریمه خواهند شد.

در حالی که دولت سئول مالیات 20 درصدی بر عایدی سرمایه مرتبط با رمزارز را تا سال 2025 به تعویق انداخته است، با این وجود تلاش کرده است تا در این مدت درآمدهای بودجه خود را از رمز ارز شهروندانش افزایش دهد. پاییز سال گذشته، مقامات این کشور اعلام کردند که طی دو سال دارایی‌های رمزنگاری‌شده به ارزش حدود 260 میلیارد وون (184 میلیون دلار در آن زمان) را به دلیل معوقات مالیاتی توقیف کرده‌اند.

آیا فکر می‌کنید میزان دارایی‌های کریپتوی خارج از کشور اعلام شده توسط اشخاص و نهادهای کره جنوبی در سال آینده افزایش می‌یابد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بیش از 98 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری‌شده کره جنوبی در خارج از این کشور بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.