شرکت‌های رمزارزی که ادعا می‌کنند بانک هستند، قوانین بانکی را نقض می‌کنند

شرکت‌های-رمزارزی-که-ادعا-می‌کنند-بانک-هستند-قوانین-بانکی-را-نقض-می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان پول هنگ کنگ (HKMA) در 10 سپتامبر اعلام کرد که شرکت‌های رمز ارزی که خود را به عنوان بانک معرفی می‌کنند، قوانین بانکی منطقه را نقض می‌کنند. سازمان پول هنگ کنگ چنین استدلال می‌کند که چنین توصیف‌هایی “ممکن است باعث شود که عموم مردم به اشتباه چنین تصور کنند که این شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها موسسات مالی هستند که می‌توانند به آنها اعتماد کنند.

توضیحات نادرست مغایر با قوانین بانکی

سازمان پول هنگ کنگ (HKMA) به شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها اعلام کرده است که از توصیف نادرست خود به عنوان بانک یا توصیف محصولات خود به عنوان “سپرده” خودداری کنند. به گفته رگولاتور خدمات مالی هنگ‌کنگ، شرکت‌های رمز ارزی که به این صورت فعالیت می‌کنند، قوانین بانکی هنگ‌کنگ را نقض می‌کنند.

در بیانیه‌ای که در 15 سپتامبر منتشر شد، سازمان پول هنگ کنگ اعلام کرد که آگاه است که برخی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه رمز ارزها خود را به ‌عنوان بانک‌های دارایی‌های رمزنگاری‌شده و بانک‌های دیجیتال معرفی یا توصیف می‌کنند. این رگولاتور همچنین به شرکت‌های فعال در این حوزه که مدعی ارائه خدمات بانکی یا حساب‌های بانکی هستند، هشدار داد.  سازمان پول هنگ کنگ چنین استدلال می‌کند که چنین توصیف‌هایی “ممکن است باعث شود که عموم مردم به اشتباه چنین تصور کنند که این شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها موسسات مالی هستند که می‌توانند به آنها اعتماد کنند.

سازمان پول هنگ کنگ بر شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها نظارت نمی‌کند

این رگولاتور اعلام کرد که بنابراین هیچ شرکت رمز ارزی نباید در هنگام تلاش برای جذب مشتریان، از کلماتی که معمولاً با بانک‌ها مرتبط است، استفاده کند. سخنگوی سازمان پول اظهار داشت:

“طبق قوانین بانکی، تنها بانک‌های دارای مجوز، بانک‌های دارای مجوز محدود و شرکت‌های سپرده‌پذیر (که در مجموع به عنوان «موسسات مجاز» شناخته می‌شوند)، که مجوز سازمان پول هنگ کنگ را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در این کشور فعالیت‌های بانکی یا سپرده‌گیری را انجام دهند.”

این رگولاتور گفت موسسات غیرمجازی که از کلمه “بانک” استفاده می‌کنند یا کسانی که “هر گونه اظهارنظری مبنی بر این که یک بانک هستند یا در هنگ کنگ تجارت بانکی دارند” را انجام می‌دهند، مرتکب تخلف می‌شوند.

در همین حال، سازمان پول هنگ کنگ به ساکنان این کشور یادآوری کرد که از آنجا که بر شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها نظارت نمی‌کند، “وجوهی که نزد آن‌ها قرار می‌گیرد، توسط طرح حفاظت از سپرده هنگ‌کنگ محافظت نمی‌شود”. این رگولاتور اضافه کرد که اگر ساکنان از وضعیت یک شرکت سپرده‌گیر مطمئن نیستند، باید قسمت “ثبت مؤسسات مجاز در وب‌سایت سازمان پول هنگ کنگ” را بررسی کنند.

نظر شما در مورد مقررات جدید سازمان پول هنگ کنگ در مورد شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها در این کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره شرکت‌های رمزارزی که ادعا می‌کنند بانک هستند، قوانین بانکی را نقض می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.