نیل کشکاری: مطمئن نیستم افزایش نرخ بهره به پایان رسیده باشد

نیل کشکاری: مطمئن نیستم افزایش نرخ بهره به پایان رسیده باشد
آنچه در این مقاله میخوانید

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز چهارشنبه به CNBC گفت که مطمئن نیست که آیا بانک مرکزی نرخ بهره را به اندازه کافی برای مهار تورم افزایش داده است یا خیر. او به نگرانی‌های مختلفی اشاره کرد که نشان می‌دهد ممکن است آنقدر که تصور می‌کردیم محدودکننده نباشیم.

نیل کشکاری به CNBC گفت که نرخ بهره خنثی، یا نرخی که نه اقتصاد را مهار می‌کند و نه آن را تحریک می‌کند. ، ممکن است بالاتر رفته باشد.

او در در پاسخ به این سوال که آیا محدوده هدف فعلی برای نرخ وجوه فدرال 5.25٪ -5.5٪ به اندازه کافی محدود کننده است تا تورم را به هدف 2٪ فدرال رزرو بازگرداند، گفت: من نمی دانم. با توجه به پویایی بازگشایی اقتصاد، ممکن است نرخ خنثی افزایش یافته باشد.

کشکاری گفت: بنابراین چیزی که مرا محتاط می‌کند تا آن‌قدر که فکر می‌کنیم محدودکننده نباشیم، این است که هزینه‌های مصرف‌کننده قوی باقی مانده است، رشد تولید ناخالص داخلی همچنان به عملکرد بهتری ادامه می‌دهد. دو بخش از اقتصاد که به طور سنتی نسبت به افزایش نرخ بهره حساس‌تر هستند، خودروها و مسکن، هر دو نشانه‌هایی از نزول را اضافه کرده‌اند و در برخی موارد شروع به نشان دادن بهبودی کرده‌اند که مرا محتاط می‌کند که ممکن است به اندازه محدودکننده نباشیم. 

این اظهارات یک هفته پس از آن بیان شد که کمیته بازار آزاد فدرال تعیین نرخ، که کشکاری یکی از اعضای رای‌دهنده آن در سال جاری است، تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفت، اما همچنان از افزایش یک چهارم واحدی دیگر قبل از پایان سال خبر داد و در عین حال چشم‌انداز خود را کاهش داد.

دیدگاه خود را درباره نیل کشکاری: مطمئن نیستم افزایش نرخ بهره به پایان رسیده باشد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.