درخواست قانونگذاران ایالات متحده از رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید «فوری» ETF‌های بیت‌کوین

درخواست-قانونگذاران -ایالات-متحده-از-رئیس-کمیسیون-بورس-و-اوراق-بهادار-برای-تایید-فوری-ETFهای-بیت‌کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

انتظار می‌رود اعضای کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در جلسه استماع 27 سپتامبر، از گری جنسلر (Gary Gensler) در مورد نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) سؤال کنند.

چهار عضو کنگره ایالات متحده از گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست کرده‌اند که «فورا» فهرست صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین یا ETFها را تأیید کند.

مایک فلود (Mike Flood)، وایلی نیکل (Wiley Nickel)، تام ایمر (Tom Emmer) و ریچی تورس (Ritchie Torres)، نمایندگان ایالات متحده، در نامه‌ای در 26 سپتامبر به گنسلر، با استناد به سابقه قانونی برنده شدن Grayscale Investments، یک شرکت مدیریت دارایی ارز دیجیتال آمریکایی، در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای بررسی پیشنهاد ETF خود، ادعا کردند که این کمیسیون “علیه محصولات معامله‌شده در بورس بیت‌کوین به صورت تبعیض‌آمیزی عمل کرده است”. این چهار قانونگذار به جنسلر گفتند که پس از رأی دادگاه Grayscale، که تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تأیید وسایل سرمایه‌گذاری مرتبط با معاملات آتی بیت‌کوین را «خودسرانه و مغرضانه» اعلام کرد، “هیچ دلیلی برای ادامه رد کردن” برنامه‌های ETF اسپات رمز ارزها وجود ندارد.

در این نامه آمده است: “یک ETP بیت کوین رگوله شده با ایجاد دسترسی به بیت‌ کوین ایمن‌تر و شفاف‌تر، حفاظت بیشتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. کنگره موظف است اطمینان حاصل کند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار محصولات سرمایه‌گذاری را تأیید می‌کند که الزامات تعیین شده توسط کنگره را برآورده می‌سازند.”

این قانون‌گذاران افزودند:

“ما از شما می‌خواهیم فوراً فهرست ETP‌های اسپات بیت‌کوین را تأیید کنید.”

این درخواست پیش از حضور برنامه‌ریزی شده جنسلر در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در مورد نظارت بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه شد. هر چهار قانونگذار اعضای کمیته هستند و می‌توانند در جلسه استماع 27 سپتامبر به این موضوع بپردازند. این روند احتمالاً تحت تأثیر تهدید احتمالی تعطیلی دولت قرار نخواهد گرفت، چون قانونگذاران نمی‌توانند تا زمان انتشار به توافقی در مورد هزینه‌ها برسند.

تا به امروز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار لیست هیچETF  اسپات بیت کوینی را تایید نکرده است. بسیاری انتظار داشتند که پس از باخت کمیسیون در دادگاه در ماه آگوست در مقابل Grayscale، این کمیسیون در مورد درخواست‌های معلق ETF تجدید نظر کند. با این حال، این رگولاتور متعاقبا تصمیم‌گیری در مورد ETF های هفت شرکت بزرگ – BlackRock، WisdomTree، Invesco Galaxy، Valkyrie، Bitwise، VanEck و Fidelity را به تاخیر انداخت.

دیدگاه خود را درباره درخواست قانونگذاران ایالات متحده از رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تایید «فوری» ETF‌های بیت‌کوین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.