سیا به دنبال ساخت ربات هوش مصنوعی خود به سبک ChatGPT برای تحقیقات

سیا-به-دنبال-ساخت-ربات-هوش-مصنوعی-خود-به-سبک-ChatGPT-برای-تحقیقات
آنچه در این مقاله میخوانید

سیا اعلام کرد که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT خود را برای انجام تحقیقات منبع باز با تجزیه و تحلیل اطلاعات عمومی ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، سازمان سیا یا همان آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (CIA) در حال برنامه‌ریزی برای ساخت و استقرار ربات هوش مصنوعی (AI) خود به سبک ChatGPT است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان سیا قصد دارد تحلیلگران خود را برای دسترسی بهتر به اطلاعات منبع باز، به ابزار جدید هوش مصنوعی مجهز کند. این برنامه شامل غربال کردن اطلاعات عمومی برای به دست آوردن سرنخ در تحقیقات است.

مقامات این سازمان گفتند که قصد دارند این ابزار را به زودی عرضه کنند. رندی نیکسون (Randy Nixon)، مدیر شرکت منبع باز سیا، به بلومبرگ گفت که آنها از استفاده از روزنامه‌ها و رادیو، به روزنامه‌ها و تلویزیون، روزنامه‌ها و تلویزیون کابلی، اینترنت اولیه، و داده‌های بزرگ رسیده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.”

این توسعه پس از آن صورت می‌گیرد که منتقدان روش‌های فعلی را که از طریق آن سیا داده‌های عمومی موجود را پردازش می‌کند، «کُند» توصیف کردند.

بلومبرگ گزارش داد که ابزارهای جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که منبع اصلی اطلاعاتی را همراه با ویژگی چت ببینند.

“سپس می‌توانید آن را به سطح بعدی ببرید و شروع به چت کردن و پرسیدن سؤالات از دستگاه‌ها کنید تا به شما پاسخ دهند.”

هیچ اشاره‌ای به مدلی که سیا از آن، ابزار جدید خود را می‌سازد و یا حفاظت از حریم آن را انجام می‌دهد، وجود نداشت؛ با این حال، نیکسون گفت که این مدل از قانون حفظ حریم خصوصی در ایالات متحده “به دقت تبعیت می‌کند”.

بر اساس گزارش‌ها، این ابزار در 18 سازمان اطلاعاتی ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این سازمان‌ها شامل سیا، آژانس امنیت ملی، دفتر تحقیقات فدرال و سازمان‌های نظامی می‌شوند.

این پیشرفت از سوی سیا پس از تایید اخیر سایر سازمان‌های دولتی مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی صورت می گیرد.

در 12 سپتامبر، گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، به سنای ایالات متحده اعلام کرد که دپارتمان او در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی برای نظارت بر صنعت مالی برای جستجوی سرنخ‌هایی از کلاهبرداری و تقلّب استفاده می‌کند.

در یک سخنرانی در 17 جولای، جنسلر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را ستود و گفت کارکنان کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌توانند از استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در “نظارت بازار، بررسی افشای اطلاعات، امتحانات، اجرا و تجزیه و تحلیل اقتصادی” بهره ببرند.

دیدگاه خود را درباره سیا به دنبال ساخت ربات هوش مصنوعی خود به سبک ChatGPT برای تحقیقات بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.