گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 4 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-4-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالا باشد، سهام ایالات متحده روند نزولی خود را نسبت به روز گذشته ادامه داد که باعث افزایش بازده اوراق قرضه شد. داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی ایالات متحده که در ماه آگوست منتشر شد، با افزایش سطح به 9.61 میلیون، که عمدتاً ناشی از سِمَت‌های اداری بود، این انتظار را بیشتر تقویت کرد، که نشان‌دهنده انقباض بازار کار بود.

بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و به 4.73 درصد رسید، در حالی که شاخص دلار ثابت ماند و در حدود 107 در نوسان بود.

داده‌های نهایی مربوط به شاخص مدیریت خرید (PMI) ترکیبیS&P Global  که فردا منتشر می‌شود، وضعیت بخش خصوصی را در اقتصادهای بزرگ نشان می‌دهد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که داده‌های ایالات متحده نشان‌دهنده رشد در ماه سپتامبر باشد، که بر خلاف منطقه بریتانیا و یورو است که احتمالاً در ماه گذشته انقباض بیشتری را تجربه کرده‌اند.

تداوم قدرت اقتصاد ایالات متحده در مواجهه با سیاست انقباض پولی احتمالاً ارزش دلار را در مقایسه با سایر ارزهای اصلی بالا نگه می‌دارد.

فلزات پایه

با وجودی که عوامل اقتصاد کلان همچنان بر مجموعه فلزات پایه تاثیر می‌گذارند، اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که ضعف امروز عمدتاً ناشی از معکوس شدن روند صعودی قبلی باشد.

به طور خاص، آلومینیوم روند صعودی خود در روز جمعه را از دست داد و بهای آن به 2,289 دلار در هر تن بازگشت.

به طور مشابه، بهای روی به سطح 2,510 دلار در هر تن مشاهده شده در هفته گذشته بازگشت که مطابق با میانگین اخیر بود.

قیمت مس به سطح 8000 دلار در هر تن رسید اما به پایین‌تر از آن کاهش یافت که نشان‌دهنده ادامه فشار نزولی است.

از سوی دیگر، بهای نیکل بار دیگر بالاتر از سطح 18,600 دلار در هر تن باقی ماند که نشان می‌دهد فشارهای نزولی اخیر متوقف شده است.

نفت و فلزات گرانبها

ارزش معاملات آتی نفت ثابت ماند، در حالی که با وجود تداوم افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا، ارزش طلا و نقره ثابت ماند. این روند نشان می‌دهد که کاهش قیمت اخیر ممکن است مومنتوم خود را از دست بدهد و هر دو فلز گرانبها اکنون به ترتیب با قیمت 1,820 و 21.15 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 4 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.