استقبال نه چندان گرم در روز اول عرضه ETF اتریوم

استقبال-نه-چندان-گرم-در-روز-اول-عرضه-ETF-اتریوم
آنچه در این مقاله میخوانید

روز اول حجم معاملات در هر 9 محصول کمتر از 2 میلیون دلار بود.

هیجانی که با راه‌اندازی 9 صندوق جدید قابل‌معامله (ETF) در معاملات آتی اتریوم (ETH) همراه بود، به نظر می‌رسد در مقایسه با دلارهای سرمایه گذاری، سود چندانی به دنبال نداشته است.

در 2 اکتبر، 9 محصول جدید ETF که برای ردیابی قراردادهای آتی مرتبط با ارزش ارز بومی اتریوم طراحی شده‌اند، وارد بازار شدند. از این صندوق‌ها، تنها پنج صندوق منحصراً قراردادهای آتی اتریوم را دارند، در حالی که چهار صندوق دیگر ترکیبی از قراردادهای آتی بیت کوین و اتریوم را دنبال می‌کنند.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در تاریخ 2 اکتبر در پلتفرم X (توئیتر سابق) نوشت: “امروز حجم معاملات بسیار کم است.”

در مجموع، هر 9 ETF شاهد حجم معاملات کمتر از 2 میلیون دلار در نیمه روز به وقت شرقی در اولین روز معاملات بودند.

محبوب‌ترین محصولات ETF قراردادهای آتی، ETF استراتژی بیت کوین Valkyrie است که ترکیبی از بیت کوین و اتریوم را ردیابی می‌کند و در مجموع 882,000 دلار حجم دارد.

لازم به ذکر است که این ETF پیش از این، از اکتبر 2021، به عنوان یک ETF معاملات آتی فقط بیت کوین معامله می‌کرد اما استراتژی خود را طوری تنظیم کرد که شامل اتریوم نیز باشد.

حجم معاملات روز اول ETF‌های اتریوم در مقایسه با ProShares Bitcoin Strategy ETF که در اکتبر 2021 در جریان بازار پرخروش دارایی‌های رمز ارز شروع به کار کرد، ناچیز بود. در اولین روز معاملات خود، این ETFها با حجم بیش از یک میلیارد دلار معامله شدند.

با این حال، بالچوناس خاطرنشان کرد که در مقایسه با راه‌اندازی معمولی ETF مالی سنتی، حجم مشاهده شده در واقع “بسیار زیاد” بود، اگرچه سرمایه‌گذاران تمایل دارند محصولات ETF اسپات را به معاملات آتی ترجیح دهند.

بالچوناس توضیح داد که همه محصولات برای عرضه در همان روز برنامه‌ریزی شده بودند چون کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌خواست از تسلط هر یک از صندوق‌ها در بازار جلوگیری کند.

در همین حال، در حالی که طیفی از شرکت‌های ایالات متحده در حال تلاش برای کسب موقعیت برتر در بازار آتی اتریوم هستند، شرکت Volatility Shares برنامه‌های خود را برای فهرست کردن یک محصول مشابه لغو کرد و گفت که در زمان فعلی “فرصتی وجود ندارد”.

دیدگاه خود را درباره استقبال نه چندان گرم در روز اول عرضه ETF اتریوم بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.