گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 5 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-5-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های امروز که برخی از فشارها برای افزایش بیشتر نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو را کاهش داد، بازار ایالات متحده تثبیت شد. این مسئله در کاهش انتظارات برای افزایش نرخ‌ها در ماه نوامبر نیز منعکس شد که اکنون در حدود 20 درصد تخمین زده می‌شود در حالی که در اوایل این هفته در حدود 28 درصد قرار داشت.

گزارش مربوط به پردازش خودکار داده‌ها (ADP)، که به عنوان نگاهی اولیه به داده‌های مربوط به  اشتغال پیش از انتشار داده‌های دقیق‌تر در روز جمعه در نظر گرفته می‌شود، به کمترین تعداد کارگران استخدام شده ماهانه از ژانویه 2021 اشاره کرد. برآورد مربوط به این شاخص روی 89 هزار نفر قرار داشت که بسیار کمتر از حد انتظار 150 هزار و بسیار پایین‌تر از 177 هزار نفر ثبت شده در ماه آگوست است.

فعالان بازار در انتظار انتشار داده‌های مربوط به نرخ بیکاری در روز جمعه هستند که تصویر بهتری از وضعیت فعلی بازار کار ایالات متحده ارائه می‌دهد. در حالی که اقتصاد ایالات متحده در مواجهه با سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه قوی باقی مانده است، ما انتظار داریم در ماه‌های آینده، شاهد رشد کمتر دستمزدها در بازار کار باشیم.

در همین حال، معیار صنعت خدمات با کاهش اندکی به 53.6 رسید. در حالی که این شاخص هنوز انبساطی است، پایین‌ترین سطح از ابتدای سال تا کنون محسوب می‌شود. کاهش انتظارات مربوط به تقاضای اقتصادی نتوانست تا حد زیادی فشاری را که بازدهی و دلار احساس می‌کردند، تغییر دهد. ما همچنان در مورد این دارایی‌ها خوش‌بین باقی می‌مانیم. با این حال، با توجه به روند صعودی چشمگیر در روزهای اخیر، انتظار داریم در کوتاه مدت شاهد کاهش نسبی باشیم.

بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در سطح 4.74 درصد مورد حمایت قرار گرفت. پس از عملکرد ثابت دیروز، شاخص دلار امروز کاهش یافت و به زیر 107 رسید.

فلزات پایه

ضعف در بازار فلزات پایه امروز ادامه یافت و آلومینیوم به طور کامل روند صعودی اخیر خود را از دست داد و بهای آن به محدوده‌های قبل از افزایش قیمت، یعنی بین 2,170 و 2,250 دلار در هر تن، بازگشت.

بهای مس از سطح روانی 8,000 دلار در هر تن فراتر رفت و به 7,949.50 دلار در هر تن رسید – سطحی که از ماه می، زمانی که سطح حمایت 7,867 دلار در هر تن ثابت ماند، مشاهده نشده است.

بهای نیکل بدون تغییر در 18,723 دلار در هر تن ثابت ماند. بهای سرب و روی کاهش یافت و به ترتیب، به 2,117.50 و 2,493 دلار در هر تن رسید.

با بازگشت سرمایه‌گذاران چینی از تعطیلات هفته آینده، ما انتظار داریم که نوسانات کوتاه‌مدت همچنان زیاد باشد. با این حال، روند نزولی نسبی اخیر احتمالاً در این مدت ادامه خواهد داشت.

نفت و فلزات گرانبها

پس از انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر، ارزش قراردادهای آتی نفت کاهش یافت و بیشتر سودهای حاصل از ماه سپتامبر از دست رفت. نفت وست تگزاس (WTI) و برنت (Brent) اکنون، به ترتیب، با قیمت 85 و 87 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

بازده قوی اوراق قرضه و عملکرد دلار همچنان به فشار نزولی بر فلزات گرانبها ادامه می‌دهند و طلا و نقره، اکنون، به ترتیب، با قیمت پایین 1,820 و 21 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 5 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.