احتمال تغییر چشمگیر موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در مورد رمزارزها

احتمال-تغییر-چشمگیر-موضع-دونالد-ترامپ-رئیس‌جمهور-سابق-ایالات-متحده-در-مورد-رمزارزها
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس سابق اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده می‌گوید که موضع دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، علیه رمزارزها ممکن است به طرز چشمگیری تغییر کند. او همچنین پیش‌بینی کرد که اگر یک جمهوری‌خواه به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شود، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهاداری که توسط جمهوری‌خواهان منصوب شده است، حداقل یک صندوق قابل معامله (ETF) در مبادلات بیت‌کوین را تأیید می‌کند و “حتی ممکن است تلاش‌های اجرایی مرتبط با رمز ارزهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به میزان قابل توجهی کُند کند”.

دیدگاه مقام سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره موضع دونالد ترامپ با رمز ارزها

جان رید استارک (John Reed Stark)، مسئول سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، چنین استدلال کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، می‌تواند موضع خود را در مورد رمز ارزها به طرز چشمگیری تغییر دهد. استارک در حال حاضر رئیس شرکت مشاور امنیت سایبری جان رید استارک است. او به مدت 11 سال به عنوان رئیس دفتر اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار خدمت کرد. او همچنین 15 سال وکیل اجرایی این کمیسیون بود. ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نامزد می‌شود.

استارک روز چهارشنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X) نوشت: “ترامپ، رئیس جمهور سابق، به شدت مخالف بیت کوین و رمز ارزها بوده است.” با این حال، مقام سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار چنین استدلال کرد:

“از آن جا که بسیاری از رای‌دهندگان از طرفداران سرمایه‌گذاری در رمز ارزها هستند، شاید ترامپ، رئیس جمهور سابق، لحن خود در مورد رمز ارزها را به طرز چشمگیری تغییر دهد.”

او همچنین با استناد به گزارش‌های متعدد رسانه‌ای اشاره کرد که ترامپ اکنون صاحب برخی رمز ارزها است. گزارش شده است که رئیس جمهور سابق ایالات متحده در ماه آگوست پس از معرفی مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال گذشته، دارایی‌های رمز ارز اتریوم (ETH) خود به ارزش 2.8 میلیون دلار را افشا کرد.

در سال 2019، ترامپ با تاکید بر این که آنها پول نیستند، اظهار داشت که “از طرفداران بیت کوین یا سایر رمز ارزها” نیست. او همچنین گفت که آن‌ها بدون پشتوانه هستند و افزود که “دارایی‌های رمز ارز رگوله نشده می‌توانند رفتار غیرقانونی، از جمله تجارت مواد مخدر و سایر فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کنند.” علاوه بر این، او در سال 2021 گفت که رمزارز بسیار خطرناک است.

رئیس سابق اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار روز چهارشنبه به این نتیجه رسید:

“تحت هر شرایطی، به نظر می‌رسد که اگر یک جمهوری‌خواه به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شود، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهاداری که توسط جمهوری‌خواهان منصوب شده است، حداقل یک صندوق قابل معامله (ETF) در مبادلات بیت‌کوین را تأیید می‌کند و حتی ممکن است تلاش‌های اجرایی مرتبط با رمز ارزهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به میزان قابل توجهی کُند کند.”

ماه گذشته، استارک به تعدادی از تغییرات بالقوه که می‌تواند برای صنعت رمز ارزها مفید باشد، اشاره کرد. این تغییرات شامل استعفای گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، از حزب دموکرات و انتخاب یک جمهوری‌خواه، به نام هستر پیرس (Hester Peirce)، “مادر رمزارز”، به عنوان رئیس موقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بود.  

آیا فکر می‌کنید که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، رویکرد خود در مورد رمز ارزها را تغییر خواهد داد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره احتمال تغییر چشمگیر موضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در مورد رمزارزها بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.