به‌روزرسانی آزمایشی روبل دیجیتال بانک روسیه: همه چیز طبق برنامه!

به‌روزرسانی-آزمایشی-روبل-دیجیتال-بانک-روسیه
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک روسیه یک برنامه به‌روزرسانی در مورد وضعیت روبل دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC)، ارائه کرد که در حال حاضر در مرحله آزمایشی سراسری قرار دارد. الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک روسیه، اظهار داشت که برنامه آزمایشی طبق برنامه پیش می‌رود و کاربران و موارد استفاده بیشتری در سال آینده اضافه خواهند شد.

نظر بانک روسیه در مورد برنامه آزمایشی روبل دیجیتال: “همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود”

بانک روسیه یک برنامه به‌روزرسانی در مورد روبل دیجیتال و آزمایش عملکردهای ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC) ارائه کرده است. الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، در طول یک گردهمایی توضیح داد که این پروژه هنوز ادامه دارد و این موسسه در حال دریافت بازخورد برای آزمایش عملکردهای مختلف این ارز جدید است.

نابیولینا اظهار داشت:

“ما پروژه آزمایشی را روی روبل دیجیتال با عملیات واقعی و با مشتریان واقعی در ماه آگوست آغاز کردیم. در اینجا، همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، ما در حال آزمایش عملیات هستیم، اول از همه باز کردن کیف پول، نقل و انتقالات بین شهروندان، [و] پرداخت در مقابل خرید از طریق کدهای QR.”

علاوه بر این، نابیولینا تاکید کرد که بانک در حال مشاهده نتایج آزمایشی است تا تعیین کند کدام جنبه‌ها نیاز به تنظیم دقیق دارند.

توسعه آزمایشی در آینده

علاوه بر این، نابیولینا در مورد تمدید آزمایشی برای سال آینده و نحوه انجام این توسعه، اطلاعاتی ارائه داد. در این راستا، او توضیح داد:

“ما در حال آماده شدن برای گسترش پروژه در سال آینده با افزودن کاربران و مشتریان جدید، شامل انتقال بین اشخاص حقوقی هستیم.”

13 بانک در برنامه آزمایشی فعلی که شامل فعالیت‌هایی در مسکو و ده شهر دیگر در روسیه است، با پرداخت‌های خرده‌فروشی در متروی مسکو، که به طور سنتی محل آزمایش نوآوری‌ها بوده است، مشارکت دارند.

علاوه بر این، به گفته اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)، معاون اول رئیس بانک روسیه، در حالی که تنها 13 بانک مقدمات لازم را تکمیل کردند و برای شرکت در این مرحله اول تایید شدند، 16 بانک دیگر نیز در سال آینده در این برنامه گنجانده خواهند شد.

بر اساس نظرسنجی اخیر که توسط صرافی SPB روسیه انجام شده است، ایده روبل دیجیتالی مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که بیش از نیمی از شهروندان روسیه آماده ذخیره برخی از دارایی‌های خود در ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) روسیه هستند. با این وجود، تنها 2 درصد از کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که آماده هستند تمام پس‌انداز خود را به صورت روبل دیجیتال ذخیره کنند.

اسکوروبوگاتووا و نابیولینا انتظار دارند که روبل دیجیتال تا سال 2025 در روسیه به عنوان پولی مهم به جریان بیفتد.

نظر شما در مورد برنامه آزمایشی روبل دیجیتال روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره به‌روزرسانی آزمایشی روبل دیجیتال بانک روسیه: همه چیز طبق برنامه! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.