رئیس صندوق بین المللی پول: شانس زیادی برای فرود نرم اقتصاد جهانی می‌بینم

رئیس صندوق بین المللی پول: شانس زیادی برای فرود نرم اقتصاد جهانی می بینم
آنچه در این مقاله میخوانید

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) گفت که با وجود نرخ‌های بهره بالا، شانس بیشتری برای فرود نرم برای اقتصاد جهانی می‌بیند.

او در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول در سال 2023 گفت: اقتصاد جهانی انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی نشان داده است و نیمه اول سال 2023 اخبار خوبی را به همراه داشته است، که عمدتاً به دلیل تقاضای قوی‌تر از حد انتظار برای خدمات و پیشرفت ملموس در مبارزه با تورم بوده است. این امر شانس فرود نرم را برای اقتصاد جهانی افزایش می‌دهد.

فرود نرم وضعیتی است که در آن بانک مرکزی نرخ‌های بهره را بیش از حد افزایش می‌دهد که منجر به کندی اقتصادی می‌شود اما از رکود جلوگیری می‌کند.

بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان از سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده‌اند تا با تورم بالا در کشورهای خود مبارزه کنند.

صندوق بین‌المللی پول تخمین زده است که از دست دادن انباشته تولید جهانی ناشی از شوک‌ها از سال 2020 تا سال جاری به 3.7 تریلیون دلار می‌رسد و افزود: این زیان به طور نابرابر در بین کشورها توزیع شده است.

دیدگاه خود را درباره رئیس صندوق بین المللی پول: شانس زیادی برای فرود نرم اقتصاد جهانی می‌بینم بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.